|Pagina 1 - Generalitati|
|Pagina 2 - Factori generali|
|Pagina 3 - Consideratii
preliminare| |Pagina
4 - Schita "posibila"|
Sectiunea 9 – Obiective si tinte intermediare.
In
general, aceste "obiective si tinte intermediare" sunt solicitate pentru
planurile de afaceri care necesita sume considerabile si perioade de timp
medii sau lungi pentru derularea acestora (afacerile pe termen scurt avand
drept obiectiv finalitatea afacerii/ structurarii/ dezvoltarii, etc. a
acesteia). In plus, asemenea planuri de finantare sunt derulate de intreprinderi
semnificative unde schemele organizatorice cuprind obligatoriu departamente
care vor realiza propriile piese de "puzzle" in constituirea planului de
afaceri final si, in consecinta, obiectivele si tintele intermediare vor
fi structurate tocmai in jurul obicetivelor "de departament".
Bineinteles ca este indicat sa se constituie tinte intermediare pentru
afacerile "mici" dar noi consideram ca "tintele" de activitate nu pot fi
integrate decat intr-un context global, tocmai datorita "micimii" afacerii
derulate. O structura de analiza cu obiective intermediare numeroase nu
ar face altceva decat sa complice planul de afaceri si sa devieze "atentia"
intreprinzatorului de la adevaratul mers al evenimentelor, fara a mai lua
in calcul faptul ca, prin insusi planul de afaceri, se va structura un
fel de "lista de pedeapsa" pentru "neatingerea" obiectivelor atata de generos
"emise".
Oricum, pentru conformitate, este bine de retinut ca trebuie "inserate"
cel putin urmatoarele:
- Obiective: descrierea acestora de catre departament.
- Tinte intermediare: program detaliat pentru fiecare sectiune importanta
a planului (produse, marketing, productia/ capacitati, management).