|Home Work Page|   |Home "Proceduri de solicitare"|

|Pagina 1 - Generalitati|   |Pagina 2 - Factori generali|   |Pagina 3 - Consideratii preliminare|   |Pagina 4 - Schita "posibila"|


|Sectiunea 1|   |Sectiunea 2|   |Sectiunea 3|   |Sectiunea 4|   |Sectiunea 5|   |Sectiunea 7|   |Sectiunea 8|   |Sectiunea 9|


           Planul de afaceri - Sectiunea 6.

            Sectiunea 6 – Management.

            Dupa cum recomandam la inceputul prezentarii sectiunii de "planuri de afaceri", echipa de management are de cele ami multe ori o importanta determinanta. La aceasta echipa sunt relevante atat calitatile profesionale ale fiecarui membru in parte cat si experienta anterioara acumulata/ dovedita de acestia, un plan de afaceri "indoielnic" putand primi girul finantarii la simpla constatare a existentei unei echipe de management de performanta. De aceea, in majoritatea planurilor de afaceri este recomandat sa se insereze urmatoarele detalii legate de echipa de management si factorii de legatura ai acestuia cu mediul afacerii:
1. cine sunt proprietarii/ directorii;
2. procentul de participare la castiguri al managerilor;
3. experienta si rolul altor persoane din Consiliul de Administratie care nu sunt angajatele firmei;
4. managerii;
5. numarul planificat de personal (detaliat la nivel de functii esentiale);
6. detalii privind experienta managerilor principali;
7. planuri de recrutare viitoare (daca este necesara intarirea echipei de management);
8. strategii de dezvoltare si pastrare a personalului (de exemplu participarea la capital, etc.)
            Nu trebuie subestimata importanta acestei sectiuni, ci doar subliniata experienta si competenta fiecarui manager principal.
Se vor mentiona sisteme de control managerial, analiza participatiilor si detalii referitoare la actionarii neimplicati in management putand fi "lasate" intr-o anexa. Structura de personal trebuie de asemenea descrisa foarte scurt, o organigrama a firmei fiind oricum o anexa importanta in orice plan de afaceri. Curriculum vitae detaliate ale directorilor trebuie puse intr-o anexa, asemenea experientei si realizarilor managerilor de care depinde succesul proiectului, care trebuie descrise la obiect. De exemplu, in cazul unui director de cercetari, capacitatea de a conduce oamenii poate fi cel putin la fel de importanta ca titlurile academice.
            Astfel, datele personale ale directorilor trebuie sa includa orice experienta de afaceri relevanta, instruirea, inventii si alte creatii, premii si alte distinctii si orice informatii care il pot convinge pe un investitor potential ca firma are resursele tehnice si managerile necesare. Este de asemenea utila includerea descrierii fiselor de post, a planurilor de salarizare sau de participare la capital, pentru toti managerii.
            Daca unul dinte obiectivele firmei este sa isi intareasca echipa de management, atunci acest aspect trebuie abordat in aceasta  sectiune, structura de management ulterioara fiind necesar a fi descrisa sub forma unei organigrame "estimative". Pentru fiecare dintre posturile neocupate este bine sa se furnizeze fise de post si descrierea calificarilor minime. Trebuie, de asemenea, indicat nivelul de salariu pentru fiecare pozitie neocupata si sa se indice cand si cum se estimeaza ca acea pozitie va fi ocupata.
            In orice caz, minimum de informatie despre echipa de management va cuprinde:
- Structura de management in implementarea proiectului: (se vor prezenta date cu referire la structurile organizatorice ce se vor crea in urma finantarii fara a se omite prezentarea echipei care va gestiona efectiv fondul de finantare pentru punerea in practica a proiectului la timp si in parametrii descrisi in planul de afaceri).


Powered by Medow....................................