STUDIU - Tehnic - Noua Medicină Dacică

Relaxarea
- Meditația (3)
Azi vom continua să „vorbim” despre relaxare, de fapt despre
pregătirea necesară înainte de relaxarea efectivă.
Din ceea ce am discutat în multe postări se trage concluzia că, indiferent de manifestările noastre, de obiectivele noastre, avem de „lucrat” cu o adevărată ruptură între obiectiv şi subiectiv (sau dintre interior şi exterior) ce poate fi percepută la nivelul fiecărui individ în parte. Această ruptură se datorează faptului că oamenii au căzut într-o stare intermediară (starea obişnuită de conştienţă) sau într-o realitate secundă, în care s-a pierdut contactul nemijlocit cu realitatea, majoritatea oamenilor (ce pot fi denumiţi „obişnuiţi”, fără nici un fel de idee de legătură la termenul de „inferioritate”, de „comun”) nu văd realitatea ci oglindirea ei pe ecranul mintal. Mai mult, limbajul primordial a fost înlocuit (de fapt acoperit) de limbajul verbal, care ne-a fost implantat în cursul condiţionării sociale exercitate în cursul primei copilării.
Şi, dacă aţi citit postările anterioare, am putut constata împreună problemele legate de acest limbaj „modificat” şi de „micimea” puterii de prelucrare a conştientului nostru. Apelul constant, involuntar, dar considerat a fi voluntar, la aceste resurse diminuate, la această capacitate de prelucrare diminuată este „calea” care ne ţine în aceste momente pe drumul total eronat pe care ne găsim. De altfel, un indicator al evoluţiei unei civilizaţii sau unui individ este scurtarea intervalului temporal în care are loc trecerea de la un proiect (idee) la realizarea practică a acestuia.
În cazul nostru actual, mă
rog, în marea majoritate a cazurilor „beneficiem” de această
„întârziere” ce naşte justificări sau „alte obiective” ce ne
abat de la drumul nostru real, de la a ne cunoaşte şi a acţiona
în sensul utili nouă, sensul adevărat. Deci, iată de ce avem
nevoie de multă voinţă pentru a ne putea relaxa, de ce avem
nevoie de o „repetiţie” constantă a acţiunilor noastre pentru a
putea elimina îndoiala şi a putea, la un moment dat să
descoperim realitatea reală (ce nonsens poate fi perceput din
această exprimare care nu este altceva decât o constatare).
Deci, iată şi o concluzie a celor de mai sus, repetarea
exerciţiului de relaxare (antrenamentul) duce la micşorarea
intervalului de timp în care are loc transformarea subiectivului
în obiectiv.
Acum, considerând că am înţeles de ce este atât de necesară relaxarea, să mergem mai departe. În cadrul pregătirii pentru relaxare apare necesitatea pregătirii locului de relaxare, pentru a elimina orice fel de perturbaţii (interferenţe, care pot fi interpretate de „ansamblul” nostru ca semne de reacţie) interne sau externe. Deci, pentru început avem grijă să nu purtăm haine strâmte, înlocuindu-le cu unele comode, se desfac curelele, şnururile care pot împiedica circulaţia liberă a sângelui şi a energiei, atenţie la îmbrăcămintea care poate limita respiraţia, în special cea abdominală, se scot agrafele din păr, părul se despleteşte, se poate proceda la scoaterea bijuteriilor (inclusiv a ceasului de la mână – pe mine mă deranja purtarea acestuia şi mi-a trebuit ceva timp până să îmi dau seama), în special a cerceilor care pot da dureri în cazul unei anumite poziţii a capului, etc.
Atenţie la mersul la toaletă, putând interfera astfel de nevoi fiziologice, se închid telefoanele, soneriile, se anunţă persoanele existente în casă să nu deranjeze, etc. fiecare după necesităţi (care le cunoaşteţi mai bine decât oricine) astfel încât să nu avem nici un deranj când ne întâlnim cu noi înşine. Apoi, vom alege o suprafaţă plană, pe care să ne întindem confortabil pe spate, într-un loc în care să ne simţim bine şi în siguranţă. Suprafaţa plană (de obicei un pat, o canapea) este indicată în special începătorilor, persoanele avansate în exerciţiul relaxării putând folosi şi un fotoliu, un scaun sau pot face asta inclusiv în picioare, în timpul mersului şi chiar al alergării (jogging), inclusiv în timpul unor activităţi (dar asta ţine de cei avansaţi cu adevărat).
Să revenim la „începători”!
Se pregăteşte locul pe care ne vom aşeza (este indicat ca
suprafaţa să fie o saltea mai tare – în fazele mele de începător
foloseam cu deosebită plăcere şi eficienţă culcatul pe podea
unde aveam întinsă o pătură peste covorul gros de lână ce
acoperea parchetul) şi se caută ca acest loc să fie favorabil
relaxării. Astfel, este necesar ca acest loc să fie lipsit de
perturbaţii senzoriale, un loc în care să nu fim deranjaţi în
cursul procesului de întâlnire cu noi înşine (cameră cât mai
izolată fonic, loc protejat de zgomote şi vibraţii mecanice,
spaţiu iluminat slab, indirect, cu o temperatură care să nu
deranjeze, adică să nu fie „nici prea rece, nici prea cald”
având grijă să nu uităm că frigul declanşează sistemul simpatic,
deci încordarea, să nu fie curenţi de aer, etc, fiecare după
sensibilitatea sau după nivelul de stres de care beneficiază –
când veţi avansa în aceste proceduri veţi sesiza că aveţi din ce
în ce mai puţine astfel de repere de „urmărit” ajungând o
persoană „pe lângă care trece trenul fără să fie deranjat”, în
condiţiile în care nu pierdeţi nici cea mai mică „legătură”
dintre realităţi, cea obiectivă, reală, şi cea subiectivă,
materială).
Şi, acum, a venit momentul să eliminăm orice perturbare internă, aici şi acum. Iată că a venit momentul să constatăm că aceasta este, de fapt, adevărata problemă. Mediul extern îl putem controla uşor dar cel intern este adevăratul cal nărăvaş. „Ce sunt perturbaţiile interne?”, ar fi primul pas în această analiză a ceea ce avem de făcut. Mulţi dintre noi suprapun perturbaţiile interne cu grijile de zi cu zi ce au „efect” la nivelul nostru atribuibil ca fiind interior. Dar, majoritatea dintre noi uită că noi trebuie să părăsim suprafaţa agitată a „oceanului lumii”. Ea nu are nici o treabă cu relaxarea, imersia, pacificarea, etc internă. Ea nu reprezintă ceva ce trebuie sau poate fi considerat a fi perturbare internă, interioară.
În şedinţa de relaxare se urmăreşte izolarea (detaşarea, ruperea de suprafaţă, desprinderea de mal) care se poate realiza numai prin pacificare la fiecare nivel al fiinţei. Şi, această călătorie de interiorizare nu o poate face altcineva în locul nostru, ci doar noi înşine (de aceea recomand atât de constant că nu este nevoie de o persoană care să vă asiste ci doar de una care să vă îndrume). Mai mult, nu putem aştepta să primim în dar starea de „centrare” pe ceea ce suntem, pe noi înşine, având astfel acces la puterea de a influenţa ceea ce se află în noi înşine.
Şi, mai mult de aceasta,
avem nevoie, pe lângă a şti exact cine suntem, şi de a şti exact
ceea ce dorim, ceea ce ne este util din suma dorinţelor noastre.
Şi, toate acestea sunt mai greu de clarificat decât vă imaginaţi
(poate de aceea am „redactat” peste 1.000 de pagini în efortul
meu de clarificare – şi vor urma, poate, cu voia lui Dumnezeu,
alte mii de pagini – nu vă speriaţi de volumul de informaţie, am
început deja să lucrez la „segmentarea” informaţiei pe niveluri
de cunoaştere, după cum am prezentat în postările anterioare şi,
astfel, fiecare va avea acces strict la ceea ce îl interesează,
îl reprezintă). Dar, să revenim!
Trăim şi acceptăm o lume în care am fost condiţionaţi să ne transformăm în pacienţi, în legume care aşteaptă ca o putere din afară să ne facă cadou vindecarea ori eliberarea, pierzând astfel puterea de a influenţa ceea ce suntem (mă rog, o mare şi semnificativă parte din ea). Dar, am repetat de atâtea ori, nimeni nu face nimic pentru noi, afară de noi. Deci, primul pas este să ne „regăsim”, apoi să constatăm care sunt „interesele” noastre şi, în baza a ceea ce am descoperit să alegem, să luăm decizii care să le punem în „mişcare” (conforme liberului nostru arbitru dar şi al celor din jur, conforme adevărului şi dreptăţii – cele trei principii de bază care stau la baza manifestării vieţii noastre). Da, trebuie doar să fim sinceri şi să facem ceea ce am decis.
Nimeni nu poate să facă o călătorie în locul nostru şi nimeni nu poate să ajungă în centrul fiinţei noastre în locul nostru. Şi, mai avem o mare problemă de rezolvat, un mare obstacol! Acesta/ aceasta este reprezentat de condiţionarea care ne-a fost inoculată că, pentru a dobândi ceva trebuie să luptăm, să muncim, pentru aceasta. Dă-o-ncolo de treabă! Păi, ceea ce avem de făcut este, în primul rând, să ne relaxăm! Deci, nu să muncim, luptăm sau alte aberaţii inoculate prin condiţionare. Nimeni n-a reuşit să combată insomnia (sau diversele dependenţe) prin luptă, ci doar s-o prelungească. Dacă ne interesează starea de inhibiţie (dezactivarea, stingerea) nu acţionăm în sensul, în direcţia, intensificării stării de excitaţie (încordare, aprindere).
Trebuie înlocuită lupta
printr-o stare de inconştienţă imparţială, printr-o stare de
martor care programează, induce, aşteaptă, privind în afara sa,
fără să se implice, cum se petrece intrarea în starea de
dezactivare. Aşadar, nu este vorba despre muncă, atât timp cât
la nivel somatic se caută realizarea dezactivării sau a
relaxării musculaturii, a vaselor sanguine şi a respiraţiei,
precum şi a multor alte repere. Trebuie doar să înţelegem că
trebuie să ne rupem de lumea din afară şi totul va veni de la
sine. Este ceva similar cu acţiunea noastră în lumea exterioară,
dar redus la cea interioară. Ceva de genul acţiunii noastre la
nivelul integrării psihosociale unde căutăm reducerea
perturbaţiilor venite din lumea socială avându-se în vedere
eliminarea conflictelor, dorinţelor, ataşărilor, aşteptărilor şi
a identificărilor greşite.
„Sfaturi” în această
direcţie am dat destule de-a lungul postărilor anterioare,
Citiţi atent, sau neatent dar repetat, şi dacă vă va fi dat să
înţelegeţi veţi înţelege. Deci, dacă nu înţelegeţi nu înseamnă
că eu sunt un prost care nu ştie să expună (mai ales că în toate
materialele se află munca unor somităţi reale, certificate în
lumea ştiinţifică şi în „lumea mare” pe care eu mi-am permis să
îi cumulez, sintetizez, etc pentru a da o coerenţă, un „sumum”
cât mai accesibil Dumneavoastră – OK, OK, recunosc, este
implicat şi mult din ceea ce simt, din ceea ce cred) sau că
Dumneavoastră sunteţi un prost incapabil să înţeleagă. Nu! Aici
este vorba doar despre „vă este permis să înţelegeţi”, atât,
aici şi acum… Dar, să revin (iar)!
Pentru a ne detaşa de lume
vom respecta Marele Legământ (în limba sanskrită „maha vratta”)
urmând cele zece porunci: 5 porunci de pacificare cu lumea
(yama) şi 5 porunci de pacificare cu noi înşine (niyama)
reprezentate în percepţiile noastre prin împăcare, iertare,
mulţumire, interiorizare, auto-observare, practica
non-identificării şi altele. Numai astfel ne putem detaşa de
condiţionările primite din prima copilărie unde am fost
obişnuiţi să ne identificăm cu numele, cu părinţii, cu familia,
cu trupul etc descoperind în urma practicii exerciţiului de
relaxare experienţa a cine suntem, devenind conştienţi că nu
suntem una cu trupul (trupul nu este decât un recipient, o haină
pe care o purtăm temporar), vom deveni conştienţi că nu suntem
una cu (identici) numele pe care l-am primit, că nu suntem
identici cu un gen, cu un neam, cu o limbă vorbită, cu meseria
care o practicăm şi nici cu ceea ce posedăm (avere, statut
economic, profesional, religios, etc).
Dar, mai sunt zile. Vă las
cu week-end-ul liniştit şi benefic al Dumneavoastră!
Dragoste, Recunoştinţă şi Înţelegere (Namaste)!!!
Dorin, Merticaru