|Home Work Page|   |Home "Proceduri de solicitare"|

|Pagina 1 - Cererea de finantare|   |Pagina 2 - Criterii de selectie|   |Pagina 3 - Criterii de eligibilitate|


            Contracte.

            Contractele "de finantare" sunt, de cele mai multe ori elemente definitorii ale derularii finantarii propriu-zise. Dupa selectia planului de afaceri, odata acceptat spre finantare, acesta atrage dupa sine necesitatea unui contract prin care finantatorul sa isi asigure atingerea unor obiective. Contractul astfel incheiat, deseori necunoscut decat dupa ce planul de finantare/ cererea de finantare a fost aprobata, nu permite solicitantului de finantare decat "acceptari" minore, comparativ cu drepturile si obligatiile finantatorului (si este firesc sa fie astfel deoarece cel care ofera finantarea este cel care pune conditii iar cel care o solicita le accepta - neacceptarea acestor conditii este similara cu retragerea cererii de finantare, chiar daca aceasta a fost aprobata).
            Este bine de retinut ca aceste contracte au diverse forme care merg de la "Contract de finantare", "Contract de credit", etc. pana la "Contract de asistenta financiara". Fiecare dintre aceste forme contine implicari mai mult sau mai putin majore si, de aceea, este bine sa fiti deosebit de atenti la ceea ce urmeaza sa semnati (deseori, in special in cazul granturilor, solicitantii nu sunt atenti la obligatii si vor constata ca au gresit nepermis).
            Pentru conformitate vom prezenta mai jos un "nevinovat" "Contract de asistenta financiara", celelalte tipuri de contracte avand specificitate institutiei care il emite, momentului cand se deruleaza o "campanie de finantare" s.a. Din parcurgerea acestuia veti sesiza ca exista numeroase obligatii pentru "Beneficiar" pe cand pentru "Finantator" nu exista decat drepturi. Deci, ATENTIE!!! - la orice tip de finantare doriti sa accedeti deoarece ... (las pentru Dvs. comentariile).

CONTRACT DE ASISTENTA FINANCIARA

Intre:
"Finantator", in calitate de Autoritate Contractanta (AC), pe de o parte
si
XXX cu sediul in <………>  inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J < /…../…..> [in cazul societatilor comerciale]; hotararea judecatoreasca nr. <…..> din data de <…….> [in cazul asociatiilor si fundatiilor]; hotararea nr. <……….> din data de <……> a <………..> [in cazul autoritatilor publice]; reprezentata de <…………> avand functia de <…….>, in calitate de  Beneficiar, pe de alta parte, a intervenit prezentul contract, in urmatoarele conditii:

CAPITOLUL I - OBIECTUL CONTRACTULUI.

Art. 1 - Obiectul contractului.
(1)  Obiectul acestui contract il constituie acordarea de asistenta financiara, alocata din Fondul "X", in scopul implementarii proiectului "XXX" in Regiunea "Y".
(2)  Suma alocata din Fondul "X" reprezinta asistenta financiara nerambursabila atata timp cat Beneficiarul indeplineste cumulativ toate obligatiile ce ii revin conform prezentului contract si Anexelor sale.
(3) Beneficiarul accepta asistenta financiara sus-mentionata si se angajeaza sa duca la indeplinire proiectul pe propria sa raspundere.

CAPITOLUL II - FINANTAREA PROIECTULUI.

Art. 2 - Valoarea finantarii.
(1) Suma totala a finantarii este de maximum XXX Euro, echivalentul a <………> Lei la cursul BNR din prima zi a lunii in care ultima parte a semnat contractul, ceea ce reprezinta  <….> % din costul total estimat al proiectului. Suma ramasa pana la acoperirea costului total estimat al proiectului este asigurata prin  contributia proprie a Beneficiarului, in numerar sau in natura, in valoare de <…….> Euro, echivalent a <……..> Lei la cursul BNR din prima zi a lunii in care ultima parte a semnat contractul, in conformitate cu prevederile din Anexe.
(2) Daca la sfarsitul proiectului costurile eligibile totale sunt mai mici decat costul total estimat mentionat in art. 2(1), contributia Autoritatii Contractante va fi limitata la suma rezultata in urma inmultirii cheltuielilor eligibile efective cu procentul mentionat in acelasi art. 2(1).
(3) Daca sunt cheltuite sume pentru activitati neeligibile, suma totala a finantarii, prevazuta la art. 2(1), va fi redusa corespunzator.
(4) Suma totala platita de Autoritatea Contractanta nu poate depasi valoarea maxima stabilita in art. 2(1), chiar daca cheltuielile efective totale depasesc bugetul total estimat stabilit in Anexa.
(5) Beneficiarul accepta faptul ca ajutorul financiar nu trebuie in nici un caz sa rezulte intr-un profit pentru el si ca trebuie sa se limiteze la suma necesara pentru echilibrarea veniturilor si cheltuielilor proiectului.
(6) Eventualele dobanzi obtinute din avansul platit de AC beneficiarului vor fi considerate ca facand parte din valoarea totala a asistentei financiare, prevazuta in art 2(1). Acestea vor putea fi utilizate pentru finantarea costurilor eligibile ale proiectului.
(7) In cazul in care prin bugetul de stat nu se acopera sumele necesare finantarii proiectelor, valoarea asistentei financiare se va diminua proportional.

Art. 3 - Finantarea proiectului.
(1) Proiectul va fi finantat doar daca Beneficiarul face dovada existentei contributiei sale, fie ca aceasta este in numerar, fie ca este in natura.
(2) Daca contributia este in numerar, Beneficiarul va rula sumele respective prin contul deschis la Trezorerie, conform art. 6.
(3) Verificarea contributiei in natura si a utilizarii acesteia in scopul contractului va fi efectuata prin vizite pe teren intreprinse de AC.

CAPITOLUL III - DURATA CONTRACTULUI SI A PROIECTULUI.

Art. 4 - Durata contractului.
Contractul intra in vigoare in ziua urmatoare celei in care ultima parte semneaza si inceteaza dupa 5 ani de la data efectuarii ultimei plati de catre AC.
Art. 5 - Perioada de derulare a proiectului.
(1) Perioada de implementare a proiectului este de XXX luni, in conformitate cu anexele, incepand din ziua urmatoare celei in care ultima parte semneaza.
(2) Beneficiarul informeaza AC fara intarziere despre aparitia oricaror circumstante in masura sa intarzie sau sa afecteze in orice alt mod implementarea proiectului. Beneficiarul poate solicita, cu cel mult 2 luni calendaristice inainte de terminarea duratei proiectului, prelungirea duratei acestuia, insotind cererea sa de toate dovezile necesare evaluarii acesteia.
(3) Beneficiarul poate suspenda implementarea proiectului daca circumstantele, in particular cazuri de forta majora, fac imposibila sau prea dificila sau periculoasa continuarea acestuia. Beneficiarul trebuie sa informeze AC fara intarziere despre survenienta unor astfel de evenimente, punind la dispozitia AC toate precizarile/detaliile necesare. In aceasta situatie, AC poate desface Contractul conform art. 25.  Daca Contractul nu este desfacut, Beneficiarul poate relua implementarea proiectului de indata ce conditiile o permit si va informa AC despre aceasta. Durata de executie a proiectului se va prelungi cu perioada intreruperii, fara ca aceasta sa afecteze posibilitatea partilor de a aduce contractului  amendamentele necesare in scopul adaptarii proiectului  la noile conditii de implementare.

CAPITOLUL IV - CONDITIILE DE PLATA.

Art. 6 – Contul bancar.
Beneficiarul are obligatia sa deschida la Trezorerie un cont special, prin care se vor desfasura numai operatiunile financiare care sunt in legatura cu proiectul. Numarul acestui cont va fi comunicat Autoritatii Contractante printr-o notificare scrisa, insotita de dovada de deschidere a contului.

Art. 7 – Modalitatea de efectuare a platilor.
(1)  Autoritatea Contractanta va face platile in lei prin ordin de plata in contul Beneficiarului conform art. 6, la cererea scrisa a Beneficiarului, care va completa in acest sens un Formular standard de Cerere de Plata anexat la prezentul contract (Anexa).
(2)  Platile se vor efectua in <numar > transe, dar nu mai des de o plata pe luna pe parcursul desfasurarii proiectului, si o plata finala. Termenul de efectuare a platilor este de maxim 60 de zile calendaristice de la data primirii Cererii de Plata de catre AC.
Transa 1  <suma> Euro
Transa 2  <suma> Euro
Transa 3  <suma> Euro
Transa 4  <suma> Euro
Transa 5  <suma> Euro
Transa 6  <suma> Euro
(1) Prima transa de plata are o valoare de 15% din valoarea asistentei financiare aprobate prin prezentul contract si va fi acordata in avans, dupa ce Beneficiarul va intocmi o cerere in acest sens, in conformitate cu formularul de Cerere de Plata din Anexa V.
(2) Transele intermediare de plata reprezentand 75% din valoarea asistentei financiare, vor fi acordate Beneficiarului pe baza de decontare in conditiile in care rapoartele tehnice si financiare intermediare au fost aprobate de catre AC.
(3) Transa finala de plata reprezentand 10% din valoarea asistentei financiare va fi acordata numai dupa aprobarea de catre AC a raportului final intocmit potrivit prevederilor art. 11(3).
(4) Platile pentru aceste transe se fac pe baza de cereri de plata formulate de Beneficiar. Aceste cereri de plata trebuie insotite de facturi, chitante si rapoarte tehnice si financiare, intocmite in conformitate cu Anexa V,  din care sa rezulte ca  Beneficiarul a cheltuit integral atat sumele primite anterior, cit si cele pentru care solicita decontarea, precum si celelalte sume angajate din resurse proprii, respectand toate prevederile contractuale, inclusiv cele referitoare la programarea in timp a contributiei proprii a Beneficiarului, fie in numerar, fie in natura, astfel cum aceasta este prevazuta in Anexele I si II ale prezentului contract.
(5) Termenul de plata de 60 zile calendaristice  prevazut la art. 7(2) de mai sus expira la data la care contul AC este debitat. Fara a afecta prevederile art. 25, AC poate opri curgerea acestui termen prin notificarea Beneficiarului ca cererea de plata nu este admisa, fie datorita faptului ca respectiva cheltuiala nu este eligibila, fie datorita faptului ca raportul corespunzator nu a putut fi aprobat si AC considera ca sunt necesare verificari suplimentare. In asemenea cazuri, AC poate solicita clarificari, modificari sau informatii suplimentare, care trebuie furnizate intr-un termen de 30 zile lucratoare de la solicitare. Curgerea termenului de plata se va relua de la data la care este inregistrata o cerere de plata corect formulata.
(6)  Daca AC nu da nici un raspuns in termenul mentionat la art. 7(2), Cererea de Plata se considera  aprobata.
(7) Daca AC nu efectuaza plata solicitata si aprobata in termenul de mai sus, dupa expirarea termenului, Beneficiarul, in afara cazurilor in care este institutie publica sau organism public,  poate solicita, in termen de maxim 2 luni calendaristice de la data incasarii cu intarziere a platii, dobanzi de intarziere la rata scontului institutiei de emisiune (BNR) valabila in prima zi a lunii in care a expirat termenul de plata. Dobanzile de intarziere se vor aplica pentru perioada cuprinsa intre data la care expira termenul de plata (inclusiv) si data la care este debitat contul AC (exclusiv).

Art. 8 – Moneda in care se efectueaza platile.
(1) Platile catre Beneficiar se vor face in lei.
(2) Raportarile cheltuielilor efectuate se vor face in Euro; conversia sumelor din lei in Euro se va face la cursul BNR din prima zi a lunii in care s-a facut Cererea de Plata de catre Beneficiar.

CAPITOLUL V - OBLIGATIILE BENEFICIARULUI.

Art. 9 - Implementarea proiectului.
(1) Beneficiarul executa proiectul, in conformitate cu Anexele, cu toata grija, eficienta  si diligenta necesare, in concordanta cu cele mai bune practici din domeniul de activitate respectiv si in conformitate cu prezentul contract. In acest scop Beneficiarul mobilizeaza toate resursele financiare, umane si materiale necesare pentru finalizarea proiectului, asa cum se specifica in Anexele, si va acorda o importanta deosebita utilizarii resurselor umane si materiale locale.
(2) Beneficiarul poate sa recurga la subcontractare numai cu acordul scris al AC, de preferat catre intreprinderi locale, pentru executarea unor activitati (lucrari sau servicii) din cadrul proiectului, majoritatea activitatilor trebuind insa sa fie executate de catre Beneficiar.
(3) Daca beneficiarul sau unul din partenerii, subcontractantii  sau mandatarii acestuia se angajeaza intr-o activitate ilegala  in legatura cu acest proiect sau cu oricare alta activitate finantata de catre AC, aceasta poate suspenda sau desface contractul in conformitate cu art 24.

Art. 10 – Achizitiile in cadrul contractului.
(1) Achizitiile in cadrul contractului se vor face respectand prevederile Anexei la prezentul contract.
(2) Autoritatea Contractanta nu recunoaste nici o legatura contractuala cu partenerii Beneficiarului sau cu subcontractantii acestuia. Beneficiarul este singurul care raspunde in fata AC pentru punerea in aplicare a proiectului. Beneficiarul se angajeaza sa aplice partenerilor si tuturor subcontractantilor sai aceleasi  conditii care ii sunt  aplicabile conform prezentului contract.

Art. 11 – Informarea si rapoartele tehnice si financiare.
(1) Beneficiarul trebuie sa furnizeze AC toate informatiile legate de implementarea operatiunii/proiectului. In acest scop, Beneficiarul trebuie sa intocmeasca rapoarte intermediare si un raport final. Aceste rapoarte trebuie sa contina o parte tehnica si una financiara. AC poate solicita in orice moment informatii suplimentare, acestea trebuind sa fie furnizate in maxim 30 zile lucratoare de la data solicitarii.
(2) Beneficiarul trebuie sa transmita AC rapoarte intermediare in conformitate cu modalitatile prevazute mai jos. Fiecare raport trebuie sa ofere informatii complete asupra tuturor aspectelor implementarii, pentru perioada pentru care este intocmit. Rapoartele trebuie intocmite in asa fel incat sa permita compararea intre obiective, mijloacele prevazute sau angajate, rezultatele prevazute si cele obtinute si detaliile bugetului proiectului. Raportul trebuie sa fie insotit de un plan de actiune pentru urmatoarea etapa a implementarii proiectului.
(3) Raportul final trebuie sa contina o descriere detaliata a conditiilor in care a fost realizat proiectul, impreuna cu orice elemente care sa  permita evaluarea impactului proiectului, precum si o situatie completa a veniturilor si a cheltuielilor eligibile aferente proiectului si a fondurilor primite.
(4) Rapoartele trebuie intocmite intr-un exemplar, conform formularelor prezentate in Anexa.
(5) Rapoartele vor fi prezentate la intervalele urmatoare:
- un raport intermediar va insoti fiecare cerere de plata, alta decat cererea pentru prima transa de plata (avans) si cererea pentru ultima transa de plata (finala);
- raportul final, care va insoti cererea de plata pentru transa finala, va fi transmis AC in maxim 2 luni de la data incheierii duratei proiectului dupa cum e definita la art.5(1).
(6) Daca Beneficiarul nu indeplineste obligatiile prevazute la art. 11(5) si nu furnizeaza o explicatie scrisa acceptabila si suficienta asupra  motivelor care l-au impiedicat sa-si indeplineasca aceasta obligatie, AC poate desface Contractul conform art 24 si recupera sumele platite Beneficiarului.
(7) Institutii ale statului abilitate prin lege in acest sens, au dreptul de a controla si monitoriza implementarea proiectului care face obiectul prezentului contract.

Art. 12 – Contabilitate si control tehnic si financiar.
(1) Beneficiarul trebuie sa tina inregistrari contabile sistematice si precise referitoare la implementarea proiectului, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
(2) Toate documentele legate de proiect trebuie sa fie pastrate la sediul Beneficiarului pentru o perioada de 5 ani de la data incetarii contractului si sa fie disponibile pentru verificarile AC si/sau alta institutie abilitata.
(3) Beneficiarul este de acord cu efectuarea de verificari ale documentelor sau verificari pe teren ale AC si alta institutie asupra utilizarii asistentei financiare. Aceste verificari vor putea fi efectuate oricind pe parcursul unei perioade de 5 ani de la data incetarii contractului.
(4) In acest scop, Beneficiarul  se angajeaza sa furnizeze personalului AC si/sau institutiei abilitate, precum si persoanelor autorizate de acestea, drept de acces in locurile si localizarile unde se implementeaza proiectul, inclusiv acces la sistemele informatice, precum si la toate documentele si fisierele informatice privind gestionarea tehnica si financiara a proiectului. Accesul persoanelor autorizate de AC si/sau ANDR se face sub conditia confidentialitatii stricte fata de terti, fara a prejudicia obligatiile impuse de lege AC si/sau institutiei abilitate. Documentele trebuie sa fie usor accesibile si arhivate astfel incat sa permita o verificare usoara, Beneficiarul fiind obligat sa informeze AC de locul unde sunt arhivate.

Art. 13 – Conflicte de interese.
Beneficiarul se angajeaza sa ia toate masurile necesare pentru a preveni orice risc de conflict de interese in legatura cu Proiectul, si sa informeze AC fara intarziere de orice situatie care ar determina sau ar putea sa determine aparitia unui asemenea conflict de interese.

Art. 14 - Confidentialitate.
AC si Beneficiarul se angajeaza sa pastreze confidentialitatea rapoartelor prevazute la art. 11, precum si a tuturor documentelor, informatiiilor sau altor materiale comunicate lor sub clauza de confidentialitate.

Art 15 - Publicitate.
(1) Cu exceptia cazurilor in care AC solicita altfel, orice informatie sau publicatie provenind de la Beneficiar in legatura cu proiectul, inclusiv in cadrul unor conferinte si seminarii, trebuie sa mentioneze faptul ca priveste o activitate care face obiectul unui ajutor financiar din partea Guvernul Romaniei.  Beneficiarul trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a face publica finantarea sau cofinantarea oferita de catre Guvernul Romaniei. In acest scop, Beneficiarul se va referi la proiect si la contributia financiara a Guvernului Romaniei in toate informatiile date beneficiarilor finali ai proiectului, in raportarile interne si anuale si in eventualele relatii cu media legate de proiectul respectiv.
(2) Orice publicatie a Beneficiarului referitoare la proiect, in orice forma si pe orice suport ar fi realizata, inclusiv Internet, trebuie sa cuprinda urmatoarea mentiune: “Acest proiect a fost realizat cu asistenta financiara a Guvernului Romaniei. Opiniile exprimate aici apartin XXX<numele Beneficiarului > si in concluzie, nu pot fi considerate in nici un caz punctul de vedere oficial al Guvernului Romaniei”.

Art. 16 - Drepturile asupra echipamentelor si rezultatelor proiectului si utilizarea acestora.
(1) Titlurile si drepturile de proprietate industriala si intelectuala rezultate in urma proiectului precum si rapoartele si alte documente legate de proiect vor ramane Beneficiarului.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 16(1), Beneficiarul va acorda AC dreptul de a utiliza gratuit si dupa cum considera necesar toate documentele rezultate in urma proiectului, oricare ar fi forma acestora.
(3) Echipamentele, vehiculele si materiile prime achizitionate din fondurile furnizate de AC vor fi transferate, cel mai tarziu la sfarsitul perioadei de implementare a proiectului, Beneficiarului/Beneficiarilor Final/Finali al/ai proiectului (daca acesta/acestia difera de Beneficiar). Copii ale titlurilor de transfer vor fi anexate raportului final.
(4) Beneficiarul nu va putea inchiria, da in leasing, vinde sau transfera bunurile achizitionate din ajutorul financiar fara aprobarea prealabila a AC, pana la incetarea contractului.

Art. 17 - Evaluarea proiectului.
(1) Daca AC si/sau institutia abilitata efectueaza o evaluare intermediara sau ex- post, Beneficiarul se angajeaza ca va pune la dispozitia AC, institutiei abilitate sau/si persoanelor mandatate de acestea toate documentele sau informatiile care sa permita ca evaluarea respectiva sa fie dusa la bun sfarsit si le va acorda drepturile de acces  prevazute la art. 12(4).
(2) Daca una din partile acestui contract efectueaza sau dispune efectuarea unei evaluari in cadrul proiectului, trebuie sa transmita o copie din Raportul de evaluare celeilalte parti, precum si ANDR.

CAPITOLUL VI - OBLIGATIILE AUTORITATII CONTRACTANTE.

Art. 18 – Efectuarea platilor catre Beneficiar.
Autoritatea Contractanta are urmatoarele obligatii:
- sa analizeze cererile de plata si, in cazul in care nu sunt aprobate, sa informeze in cel mai scurt timp Beneficiarul asupra motivelor respingerii;
- sa faca platile aferente asistentei financiare in termen de maxim 60 de zile calendaristice de la data primirii cererii de plata;

Art. 19 – Monitorizarea si consultanta.
(1) Autoritatea Contractanta ia toate masurile necesare pentru a efectua o monitorizare corespunzatoare a activitatilor Beneficiarului, fara sa prejudicieze buna lor desfasurare.
(2) Autoritatea Contractanta va consilia Beneficiarul, in mod gratuit, asupra procedurilor care trebuie urmate in cazul achizitiilor de servicii, bunuri, lucrari, precum si asupra tuturor problemelor legate de corecta intocmire a Cererii de Plata, a rapoartelor tehnice si financiare, precum si a altor documente legate de realizarea proiectului.
(3) Autoritatea Contractanta se angajeaza sa pastreze confidentialitatea rapoartelor prevazute la art. 14 si a oricaror alte documente, informatii sau materiale care i-au fost comunicate sub rezerva confidentialitatii

CAPITOLUL VII - MODIFICAREA CONTRACTULUI.

Art. 20 – Cesiunea, novatia si delegatia.
Drepturile si obligatiile Beneficiarului ce rezulta din prezentul contract nu pot fi transferate de catre Beneficiar unei terte persoane in nici un fel, fara acordul scris prealabil al AC. Cesiunea, novatia sau delegatia trebuie notificata de catre Beneficiar Autoritatii Contractante si va produce efecte dupa 15 zile calendaristice de la data acceptarii exprese a acesteia de catre AC.

Art. 21 - Acte aditionale.
(1) Orice amendament adus prezentului Contract, inclusiv anexelor, trebuie stabilit printr-un act aditional, incheiat in aceleasi conditii ca si contractul initial.
(2) Daca pentru atingerea obiectivelor propuse in cadrul proiectului sunt necesare activitati suplimentare, sau este necesara inlocuirea unor activitati, Autoritatea Contractanta, va incheia cu Beneficiarul, la solicitarea expresa a acestuia, un act aditional in acest sens la prezentul contract.
(3) Daca solicitarea incheierii unui amendament vine din partea Beneficiarului, acesta trebuie sa inainteze respectiva solicitare AC cu doua luni inainte de momentul in care se intentioneaza sa intre in vigoare amendamentul, cu exceptia cazurilor bine intemeiate, pentru care justificarea oferita de Beneficiar a fost acceptata de catre AC.

Art. 22 – Amendamente la contract care nu implica un act aditional.
(1) Acolo unde modificarea contractului nu afecteaza scopul principal al proiectului si impactul financiar se limiteaza la un transfer in cadrul unei singure rubrici a bugetului  sau la un transfer intre rubrici ale bugetului ce implica o variatie de mai putin de 10 % a sumei initiale dintr-o categorie de cheltuieli eligibile in alta, beneficiarul va aplica modificarea si va anunta AC fara intarziere. Modificarea rubricii „Cheltuieli administrative” nu poate fi facuta in acest mod.
(2) Schimbarea adresei, a contului bancar si face de asemenea obiectul unei simple notificari, fara a afecta posibilitatea AC de a se opune schimbarii contului de catre Beneficiar.

CAPITOLUL VIII - INCETAREA CONTRACTULUI.

Art. 23 – Incetarea contractului.
(1)  Contractul poate inceta prin:
- Ajungerea la scadenta prevazuta la art. 4;
- Acordul de vointa al partilor;
- Denuntarea unilaterala a Beneficiarului sau a Autoritatii Contractante;
- Rezolutiunea contractului pentru neexecutare.
(2) Beneficiarul poate revoca contractul in orice moment, cu conditia sa notifice Autoritatii Contractante acest lucru, in scris, cu cel putin 2 luni inainte. In acest caz beneficiarul nu va fi indreptatit decat la plata partii din asistenta financiara corespunzatoare partii executate din proiect, fara a prejudicia dreptul AC de a solicita, in caz de denuntare abuziva a contractului, restituirea integrala sau partiala a sumelor platite.
(3) In cazuri exceptionale si bine justificate, AC poate decide revocarea Contractului, cu obligatia unui preaviz scris de 2 luni, fara sa fie obligata la plata de compensatii. In acest caz, Beneficiarul va fi indreptatit sa primeasca plata doar pentru sumele aferente partii din proiect pe care a realizat-o.

Art. 24 – Rezolvirea contractului pentru neexecutare.
(1)  Autoritatea Contractanta poate rezolvi contractul, fara nici un preaviz, si fara plata nici unei compensatii de orice fel, atunci cand Beneficiarul:
- nu isi indeplineste oricare din obligatiile care ii revin, cu exceptia cazurilor cand neexecutarea este justificata si, dupa ce a fost notificat in scris sa isi indeplineasca aceste obligatii, persista inca in neonorarea lor sau nu furnizeaza explicatii satisfacatoare in 30 zile de la notificare
- nu atinge, partial sau in totalitate, rezultatele specificate in Anexa la contract, cu exceptia cazurilor cand neindeplinirea este justificata
- foloseste suma alocata in alte scopuri decat cele precizate in Cererea de Finantare;
- prezinta informatii incorecte, incomplete sau false in legatura cu oricare din cerintele acestui contract;
- nu face cerere de plata in termen de 60 de zile calendaristice de la data la care prezentul contract intra in vigoare;
- a intrat in procedura lichidarii si reorganizarii judiciare;
- isi modifica statutul legal, cu exceptia cazurilor in care se incheie un act aditional care precizeaza aceast lucru.
- comite nereguli  financiare.
- a primit o dubla finantare pentru proiect, iar acest lucru reiese din evidentele verificate de AC / institutie abilitata.
- se gaseste in una din situatiile descrise la art. 9(3).
(2) Inainte de rezolvirea contractului prevazuta de acest articol, AC poate suspenda platile ca o masura preventiva, fara notificare prealabila.
(3) Rezolvirea contractului pentru nereguli financiare nu va impiedica aplicarea altor sanctiuni conform legislatiei romane in vigoare

CAPITOLUL IX - RESTITUIREA SUMELOR PRIMITE CATRE AUTORITATEA CONTRACTANTA.

Art. 25 – Plata nedatorata.
In cazurile la care se face referire la art. 23(2) (cu exceptia revocarii abuzive), 23(3), 2(4), 2(5) si 2(6), Beneficiarul se angajeaza sa restituie AC sumele platite in plus fata de sumele cuvenite conform contractului, in termen de 60 de zile calendaristice de la primirea unei cereri in acest sens de la AC.

Art. 26 – Neindeplinirea obligatiilor contractuale.
(1) In cazul revocarii abuzive a contractului de catre Beneficiar, si in cazurile definite la art. 24(1), AC va solicita restituirea totala sau partiala a sumelor platite Beneficiarului in termen de 15 zile calendaristice de la notificare. AC fixeaza conditiile in care trebuie efectuata aceasta restituire.
(2) In cazul constatarii neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre Beneficiar, Autoritatea Contractanta va solicita in scris Beneficiarului sa restituie echivalentul in lei al sumelor in Euro primite, la cursul leu/Euro BNR din ziua efectuarii platii catre AC, contractul de asistenta financiara fiind rezolvit. Beneficiarul trebuie sa restituie aceste sume in termen de 60 de zile calendaristice de la primirea notificarii.
(3) In cazul in care perioada de 60 de zile calendaristice prevazuta in alineatul precedent va fi depasita, aceasta va determina calcularea de penalitati zilnice egale cu cu rata scontului institutiei de emisiune (BNR) valabila in prima zi a lunii in care a expirat termenul de plata inmultit cu 1,5. Penalitatea se va aplica pentru perioada trecuta intre termenul de plata stabilit de AC (inclusiv) si data platii efective (exclusiv).
(4) Penalitatile vor fi calculate pentru o perioada de maxim 60 de zile calendaristice. Dupa expirarea acestei perioade, prezentul contract autentificat devine titlu executoriu pentru toata suma datorata, trecandu-se la executarea silita.
(5) Toate cheltuielile legate de autentificarea contractului si de recuperarea banilor vor fi suportate numai de Beneficiar.
(6) Autoritatea Contractanta va face public in sistemul bancar numele Beneficiarului, in cazul in care acesta este in culpa si nu returneaza, in cazul neindeplinirii obligatiilor contractuale, la scadenta sumele primite.

CAPITOLUL X - RASPUNDEREA CONTRACTUALA.

Art. 27 – Exonerarea de raspunderea contractuala.
(1) Autoritatea Contractanta nu poate fi facuta responsabila, in nici o circumstanta si din nici un motiv, pentru daune aduse unor terte persoane de personalul sau bunurile Beneficiarului pe durata desfasurarii proiectului. In consecinta, AC nu va admite nici o cerere de despagubire, plati suplimentare sau alte solicitari legate de astfel de daune.
(2) Beneficiarul isi va asuma intreaga responsabilitate in raport cu terte persoane, inclusiv pentru daune de orice natura aduse acestora pe perioada desfasurarii proiectului. Beneficiarul va elibera AC de orice raspundere asociata oricarei cereri de despagubire sau actiuni aparute ca urmare a unei incalcari a dispozitiilor legale comisa de Beneficiar, de angajatii sai sau de persoanele pentru care acestia sunt raspunzatori, sau ca rezultat al atingerii aduse drepturilor altor persoane.
(3) Forta majora exonereaza partile de raspundere doar in cazul in care conduce la imposibilitatea derularii contractului, nu si la derularea sa mai greoaie sau mai costisitoare.

Art. 28 – Raspunderea succesorilor Beneficiarului.
Prezentul contract angajeaza raspunderea atit a Beneficiarului, cit si a succesorilor acestuia, in functie de forma succesiunii.

CAPITOLUL XI - SOLUTIONAREA LITIGIILOR.

Art. 29 – Solutionarea litigiilor pe cale amiabila.
Partile prezentului contract vor incerca solutionarea oricaror litigii aparute intre ele in legatura cu executarea acestuia  pe perioada de implementare a proiectului  pe cale amiabila.

Art. 30 – Instantele competente.
Orice litigiu intre AC si Beneficiar care ar putea aparea in legatura cu executarea prezentului contract si care nu poate fi solutionat pe cale amiabila, conform prevederilor art. 29 din prezentul contract va putea fi supus concilierii institutiei abilitate, daca ambele parti sunt de acord. Daca in termen de 30 de zile calendaristice de la data lansarii procedurii de reconciliere nu se ajunge la o solutie care sa fie acceptata de ambele parti, fiecare parte se va putea adresa instantei competente sa solutioneze litigiul.

CAPITOLUL XII - DISPOZITII FINALE.

Art. 31 – Legea aplicabila.
Prezentul contract va fi supus legii romane.

Art. 32 Dispozitii finale.
(1)  Beneficiarul declara pe propria raspundere si garanteaza ca toate informatiile continute in prezentul contract si in anexele sale, precum si cele pe care le furnizeaza in cursul desfasurarii proiectului, sunt reale si complete.
(2)  Toata corespondenta se va efectua pe urmatoarele adresele: xxx
(3)  Urmatoarele anexe la prezentul contract constituie parte integranta a acestuia:
Anexa I  Cerere de Finantare;
Anexa II Fisa contractului;
Anexa III Bugetul proiectului;
Anexa IV Cheltuieli eligibile;
Anexa V Formularul standard al Cererii de Plata care include modelele de rapoarte tehnice si financiare
Anexa VI Proceduri de Achizitie

Prezentul contract a fost incheiat in 2 exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte semnatara, in Braila in data de XXX.

Autoritate Contractanta                                      Beneficiar


Powered by Medow....................................