|Pagina 1 - Cererea de
finantare| |Pagina
2 - Criterii de selectie| |Pagina
3 - Criterii de eligibilitate|
Contracte.
Contractele
"de finantare" sunt, de cele mai multe ori elemente definitorii ale derularii
finantarii propriu-zise. Dupa selectia planului de afaceri, odata acceptat
spre finantare, acesta atrage dupa sine necesitatea unui contract prin
care finantatorul sa isi asigure atingerea unor obiective. Contractul astfel
incheiat, deseori necunoscut decat dupa ce planul de finantare/ cererea
de finantare a fost aprobata, nu permite solicitantului de finantare decat
"acceptari" minore, comparativ cu drepturile si obligatiile finantatorului
(si este firesc sa fie astfel deoarece cel care ofera finantarea este cel
care pune conditii iar cel care o solicita le accepta - neacceptarea acestor
conditii este similara cu retragerea cererii de finantare, chiar daca aceasta
a fost aprobata).
Este bine de retinut ca aceste contracte au diverse forme care merg de
la "Contract de finantare", "Contract de credit", etc. pana la "Contract
de asistenta financiara". Fiecare dintre aceste forme contine implicari
mai mult sau mai putin majore si, de aceea, este bine sa fiti deosebit
de atenti la ceea ce urmeaza sa semnati (deseori, in special in cazul granturilor,
solicitantii nu sunt atenti la obligatii si vor constata ca au gresit nepermis).
Pentru conformitate vom prezenta mai jos un "nevinovat" "Contract de asistenta
financiara", celelalte tipuri de contracte avand specificitate institutiei
care il emite, momentului cand se deruleaza o "campanie de finantare" s.a.
Din parcurgerea acestuia veti sesiza ca exista numeroase obligatii pentru
"Beneficiar" pe cand pentru "Finantator" nu exista decat drepturi. Deci,
ATENTIE!!! - la orice tip de finantare doriti sa accedeti deoarece ...
(las pentru Dvs. comentariile).
CONTRACT DE ASISTENTA FINANCIARA
Intre:
"Finantator", in calitate de Autoritate Contractanta (AC), pe de o
parte
si
XXX cu sediul in <
> inregistrata la Oficiul Registrului
Comertului sub nr. J < /
../
..> [in cazul societatilor comerciale];
hotararea judecatoreasca nr. <
..> din data de <
.> [in cazul asociatiilor
si fundatiilor]; hotararea nr. <
.> din data de <
> a <
..>
[in cazul autoritatilor publice]; reprezentata de <
> avand functia
de <
.>, in calitate de Beneficiar, pe de alta parte, a intervenit
prezentul contract, in urmatoarele conditii:
CAPITOLUL I - OBIECTUL CONTRACTULUI.
Art. 1 - Obiectul contractului.
(1) Obiectul acestui contract il constituie acordarea de asistenta
financiara,
alocata din Fondul "X", in scopul implementarii proiectului "XXX" in Regiunea
"Y".
(2) Suma alocata din Fondul "X" reprezinta asistenta financiara
nerambursabila atata timp cat Beneficiarul indeplineste cumulativ toate
obligatiile ce ii revin conform prezentului contract si Anexelor sale.
(3) Beneficiarul accepta asistenta financiara sus-mentionata si se
angajeaza sa duca la indeplinire proiectul pe propria sa raspundere.
CAPITOLUL II - FINANTAREA PROIECTULUI.
Art. 2 - Valoarea finantarii.
(1) Suma totala a finantarii este de maximum XXX Euro, echivalentul
a <
> Lei la cursul BNR din prima zi a lunii in care ultima parte
a semnat contractul, ceea ce reprezinta <
.> % din costul total
estimat al proiectului. Suma ramasa pana la acoperirea costului total estimat
al proiectului este asigurata prin contributia proprie a Beneficiarului,
in numerar sau in natura, in valoare de <
.> Euro, echivalent a <
..>
Lei la cursul BNR din prima zi a lunii in care ultima parte a semnat contractul,
in conformitate cu prevederile din Anexe.
(2) Daca la sfarsitul proiectului costurile eligibile totale sunt mai
mici decat costul total estimat mentionat in art. 2(1), contributia Autoritatii
Contractante va fi limitata la suma rezultata in urma inmultirii cheltuielilor
eligibile efective cu procentul mentionat in acelasi art. 2(1).
(3) Daca sunt cheltuite sume pentru activitati neeligibile, suma totala
a finantarii, prevazuta la art. 2(1), va fi redusa corespunzator.
(4) Suma totala platita de Autoritatea Contractanta nu poate depasi
valoarea maxima stabilita in art. 2(1), chiar daca cheltuielile efective
totale depasesc bugetul total estimat stabilit in Anexa.
(5) Beneficiarul accepta faptul ca ajutorul financiar nu trebuie in
nici un caz sa rezulte intr-un profit pentru el si ca trebuie sa se limiteze
la suma necesara pentru echilibrarea veniturilor si cheltuielilor proiectului.
(6) Eventualele dobanzi obtinute din avansul platit de AC beneficiarului
vor fi considerate ca facand parte din valoarea totala a asistentei financiare,
prevazuta in art 2(1). Acestea vor putea fi utilizate pentru finantarea
costurilor eligibile ale proiectului.
(7) In cazul in care prin bugetul de stat nu se acopera sumele necesare
finantarii proiectelor, valoarea asistentei financiare se va diminua proportional.
Art. 3 - Finantarea proiectului.
(1) Proiectul va fi finantat doar daca Beneficiarul face dovada existentei
contributiei sale, fie ca aceasta este in numerar, fie ca este in natura.
(2) Daca contributia este in numerar, Beneficiarul va rula sumele respective
prin contul deschis la Trezorerie, conform art. 6.
(3) Verificarea contributiei in natura si a utilizarii acesteia in
scopul contractului va fi efectuata prin vizite pe teren intreprinse de
AC.
CAPITOLUL III - DURATA CONTRACTULUI SI A PROIECTULUI.
Art. 4 - Durata contractului.
Contractul intra in vigoare in ziua urmatoare celei in care ultima
parte semneaza si inceteaza dupa 5 ani de la data efectuarii ultimei plati
de catre AC.
Art. 5 - Perioada de derulare a proiectului.
(1) Perioada de implementare a proiectului este de XXX luni, in conformitate
cu anexele, incepand din ziua urmatoare celei in care ultima parte semneaza.
(2) Beneficiarul informeaza AC fara intarziere despre aparitia oricaror
circumstante in masura sa intarzie sau sa afecteze in orice alt mod implementarea
proiectului. Beneficiarul poate solicita, cu cel mult 2 luni calendaristice
inainte de terminarea duratei proiectului, prelungirea duratei acestuia,
insotind cererea sa de toate dovezile necesare evaluarii acesteia.
(3) Beneficiarul poate suspenda implementarea proiectului daca circumstantele,
in particular cazuri de forta majora, fac imposibila sau prea dificila
sau periculoasa continuarea acestuia. Beneficiarul trebuie sa informeze
AC fara intarziere despre survenienta unor astfel de evenimente, punind
la dispozitia AC toate precizarile/detaliile necesare. In aceasta situatie,
AC poate desface Contractul conform art. 25. Daca Contractul nu este
desfacut, Beneficiarul poate relua implementarea proiectului de indata
ce conditiile o permit si va informa AC despre aceasta. Durata de executie
a proiectului se va prelungi cu perioada intreruperii, fara ca aceasta
sa afecteze posibilitatea partilor de a aduce contractului amendamentele
necesare in scopul adaptarii proiectului la noile conditii de implementare.
CAPITOLUL IV - CONDITIILE DE PLATA.
Art. 6 Contul bancar.
Beneficiarul are obligatia sa deschida la Trezorerie un cont special,
prin care se vor desfasura numai operatiunile financiare care sunt in legatura
cu proiectul. Numarul acestui cont va fi comunicat Autoritatii Contractante
printr-o notificare scrisa, insotita de dovada de deschidere a contului.
Art. 7 Modalitatea de efectuare a platilor.
(1) Autoritatea Contractanta va face platile in lei prin ordin
de plata in contul Beneficiarului conform art. 6, la cererea scrisa a Beneficiarului,
care va completa in acest sens un Formular standard de Cerere de Plata
anexat la prezentul contract (Anexa).
(2) Platile se vor efectua in <numar > transe, dar nu mai
des de o plata pe luna pe parcursul desfasurarii proiectului, si o plata
finala. Termenul de efectuare a platilor este de maxim 60 de zile calendaristice
de la data primirii Cererii de Plata de catre AC.
Transa 1 <suma> Euro
Transa 2 <suma> Euro
Transa 3 <suma> Euro
Transa 4 <suma> Euro
Transa 5 <suma> Euro
Transa 6 <suma> Euro
(1) Prima transa de plata are o valoare de 15% din valoarea asistentei
financiare aprobate prin prezentul contract si va fi acordata in avans,
dupa ce Beneficiarul va intocmi o cerere in acest sens, in conformitate
cu formularul de Cerere de Plata din Anexa V.
(2) Transele intermediare de plata reprezentand 75% din valoarea asistentei
financiare, vor fi acordate Beneficiarului pe baza de decontare in conditiile
in care rapoartele tehnice si financiare intermediare au fost aprobate
de catre AC.
(3) Transa finala de plata reprezentand 10% din valoarea asistentei
financiare va fi acordata numai dupa aprobarea de catre AC a raportului
final intocmit potrivit prevederilor art. 11(3).
(4) Platile pentru aceste transe se fac pe baza de cereri de plata
formulate de Beneficiar. Aceste cereri de plata trebuie insotite de facturi,
chitante si rapoarte tehnice si financiare, intocmite in conformitate cu
Anexa V, din care sa rezulte ca Beneficiarul a cheltuit integral
atat sumele primite anterior, cit si cele pentru care solicita decontarea,
precum si celelalte sume angajate din resurse proprii, respectand toate
prevederile contractuale, inclusiv cele referitoare la programarea in timp
a contributiei proprii a Beneficiarului, fie in numerar, fie in natura,
astfel cum aceasta este prevazuta in Anexele I si II ale prezentului contract.
(5) Termenul de plata de 60 zile calendaristice prevazut la art.
7(2) de mai sus expira la data la care contul AC este debitat. Fara a afecta
prevederile art. 25, AC poate opri curgerea acestui termen prin notificarea
Beneficiarului ca cererea de plata nu este admisa, fie datorita faptului
ca respectiva cheltuiala nu este eligibila, fie datorita faptului ca raportul
corespunzator nu a putut fi aprobat si AC considera ca sunt necesare verificari
suplimentare. In asemenea cazuri, AC poate solicita clarificari, modificari
sau informatii suplimentare, care trebuie furnizate intr-un termen de 30
zile lucratoare de la solicitare. Curgerea termenului de plata se va relua
de la data la care este inregistrata o cerere de plata corect formulata.
(6) Daca AC nu da nici un raspuns in termenul mentionat la art.
7(2), Cererea de Plata se considera aprobata.
(7) Daca AC nu efectuaza plata solicitata si aprobata in termenul de
mai sus, dupa expirarea termenului, Beneficiarul, in afara cazurilor in
care este institutie publica sau organism public, poate solicita,
in termen de maxim 2 luni calendaristice de la data incasarii cu intarziere
a platii, dobanzi de intarziere la rata scontului institutiei de emisiune
(BNR) valabila in prima zi a lunii in care a expirat termenul de plata.
Dobanzile de intarziere se vor aplica pentru perioada cuprinsa intre data
la care expira termenul de plata (inclusiv) si data la care este debitat
contul AC (exclusiv).
Art. 8 Moneda in care se efectueaza platile.
(1) Platile catre Beneficiar se vor face in lei.
(2) Raportarile cheltuielilor efectuate se vor face in Euro; conversia
sumelor din lei in Euro se va face la cursul BNR din prima zi a lunii in
care s-a facut Cererea de Plata de catre Beneficiar.
CAPITOLUL V - OBLIGATIILE BENEFICIARULUI.
Art. 9 - Implementarea proiectului.
(1) Beneficiarul executa proiectul, in conformitate cu Anexele, cu
toata grija, eficienta si diligenta necesare, in concordanta cu cele
mai bune practici din domeniul de activitate respectiv si in conformitate
cu prezentul contract. In acest scop Beneficiarul mobilizeaza toate resursele
financiare, umane si materiale necesare pentru finalizarea proiectului,
asa cum se specifica in Anexele, si va acorda o importanta deosebita utilizarii
resurselor umane si materiale locale.
(2) Beneficiarul poate sa recurga la subcontractare numai cu acordul
scris al AC, de preferat catre intreprinderi locale, pentru executarea
unor activitati (lucrari sau servicii) din cadrul proiectului, majoritatea
activitatilor trebuind insa sa fie executate de catre Beneficiar.
(3) Daca beneficiarul sau unul din partenerii, subcontractantii
sau mandatarii acestuia se angajeaza intr-o activitate ilegala in
legatura cu acest proiect sau cu oricare alta activitate finantata de catre
AC, aceasta poate suspenda sau desface contractul in conformitate cu art
24.
Art. 10 Achizitiile in cadrul contractului.
(1) Achizitiile in cadrul contractului se vor face respectand prevederile
Anexei la prezentul contract.
(2) Autoritatea Contractanta nu recunoaste nici o legatura contractuala
cu partenerii Beneficiarului sau cu subcontractantii acestuia. Beneficiarul
este singurul care raspunde in fata AC pentru punerea in aplicare a proiectului.
Beneficiarul se angajeaza sa aplice partenerilor si tuturor subcontractantilor
sai aceleasi conditii care ii sunt aplicabile conform prezentului
contract.
Art. 11 Informarea si rapoartele tehnice si financiare.
(1) Beneficiarul trebuie sa furnizeze AC toate informatiile legate
de implementarea operatiunii/proiectului. In acest scop, Beneficiarul trebuie
sa intocmeasca rapoarte intermediare si un raport final. Aceste rapoarte
trebuie sa contina o parte tehnica si una financiara. AC poate solicita
in orice moment informatii suplimentare, acestea trebuind sa fie furnizate
in maxim 30 zile lucratoare de la data solicitarii.
(2) Beneficiarul trebuie sa transmita AC rapoarte intermediare in conformitate
cu modalitatile prevazute mai jos. Fiecare raport trebuie sa ofere informatii
complete asupra tuturor aspectelor implementarii, pentru perioada pentru
care este intocmit. Rapoartele trebuie intocmite in asa fel incat sa permita
compararea intre obiective, mijloacele prevazute sau angajate, rezultatele
prevazute si cele obtinute si detaliile bugetului proiectului. Raportul
trebuie sa fie insotit de un plan de actiune pentru urmatoarea etapa a
implementarii proiectului.
(3) Raportul final trebuie sa contina o descriere detaliata a conditiilor
in care a fost realizat proiectul, impreuna cu orice elemente care sa
permita evaluarea impactului proiectului, precum si o situatie completa
a veniturilor si a cheltuielilor eligibile aferente proiectului si a fondurilor
primite.
(4) Rapoartele trebuie intocmite intr-un exemplar, conform formularelor
prezentate in Anexa.
(5) Rapoartele vor fi prezentate la intervalele urmatoare:
- un raport intermediar va insoti fiecare cerere de plata, alta decat
cererea pentru prima transa de plata (avans) si cererea pentru ultima transa
de plata (finala);
- raportul final, care va insoti cererea de plata pentru transa finala,
va fi transmis AC in maxim 2 luni de la data incheierii duratei proiectului
dupa cum e definita la art.5(1).
(6) Daca Beneficiarul nu indeplineste obligatiile prevazute la art.
11(5) si nu furnizeaza o explicatie scrisa acceptabila si suficienta asupra
motivelor care l-au impiedicat sa-si indeplineasca aceasta obligatie, AC
poate desface Contractul conform art 24 si recupera sumele platite Beneficiarului.
(7) Institutii ale statului abilitate prin lege in acest sens, au dreptul
de a controla si monitoriza implementarea proiectului care face obiectul
prezentului contract.
Art. 12 Contabilitate si control tehnic si financiar.
(1) Beneficiarul trebuie sa tina inregistrari contabile sistematice
si precise referitoare la implementarea proiectului, cu respectarea prevederilor
legale in vigoare.
(2) Toate documentele legate de proiect trebuie sa fie pastrate la
sediul Beneficiarului pentru o perioada de 5 ani de la data incetarii contractului
si sa fie disponibile pentru verificarile AC si/sau alta institutie abilitata.
(3) Beneficiarul este de acord cu efectuarea de verificari ale documentelor
sau verificari pe teren ale AC si alta institutie asupra utilizarii asistentei
financiare. Aceste verificari vor putea fi efectuate oricind pe parcursul
unei perioade de 5 ani de la data incetarii contractului.
(4) In acest scop, Beneficiarul se angajeaza sa furnizeze personalului
AC si/sau institutiei abilitate, precum si persoanelor autorizate de acestea,
drept de acces in locurile si localizarile unde se implementeaza proiectul,
inclusiv acces la sistemele informatice, precum si la toate documentele
si fisierele informatice privind gestionarea tehnica si financiara a proiectului.
Accesul persoanelor autorizate de AC si/sau ANDR se face sub conditia confidentialitatii
stricte fata de terti, fara a prejudicia obligatiile impuse de lege AC
si/sau institutiei abilitate. Documentele trebuie sa fie usor accesibile
si arhivate astfel incat sa permita o verificare usoara, Beneficiarul fiind
obligat sa informeze AC de locul unde sunt arhivate.
Art. 13 Conflicte de interese.
Beneficiarul se angajeaza sa ia toate masurile necesare pentru a preveni
orice risc de conflict de interese in legatura cu Proiectul, si sa informeze
AC fara intarziere de orice situatie care ar determina sau ar putea sa
determine aparitia unui asemenea conflict de interese.
Art. 14 - Confidentialitate.
AC si Beneficiarul se angajeaza sa pastreze confidentialitatea rapoartelor
prevazute la art. 11, precum si a tuturor documentelor, informatiiilor
sau altor materiale comunicate lor sub clauza de confidentialitate.
Art 15 - Publicitate.
(1) Cu exceptia cazurilor in care AC solicita altfel, orice informatie
sau publicatie provenind de la Beneficiar in legatura cu proiectul, inclusiv
in cadrul unor conferinte si seminarii, trebuie sa mentioneze faptul ca
priveste o activitate care face obiectul unui ajutor financiar din partea
Guvernul Romaniei. Beneficiarul trebuie sa ia toate masurile necesare
pentru a face publica finantarea sau cofinantarea oferita de catre Guvernul
Romaniei. In acest scop, Beneficiarul se va referi la proiect si la contributia
financiara a Guvernului Romaniei in toate informatiile date beneficiarilor
finali ai proiectului, in raportarile interne si anuale si in eventualele
relatii cu media legate de proiectul respectiv.
(2) Orice publicatie a Beneficiarului referitoare la proiect, in orice
forma si pe orice suport ar fi realizata, inclusiv Internet, trebuie sa
cuprinda urmatoarea mentiune: Acest proiect a fost realizat cu asistenta
financiara a Guvernului Romaniei. Opiniile exprimate aici apartin XXX<numele
Beneficiarului > si in concluzie, nu pot fi considerate in nici un caz
punctul de vedere oficial al Guvernului Romaniei.
Art. 16 - Drepturile asupra echipamentelor si rezultatelor proiectului
si utilizarea acestora.
(1) Titlurile si drepturile de proprietate industriala si intelectuala
rezultate in urma proiectului precum si rapoartele si alte documente legate
de proiect vor ramane Beneficiarului.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 16(1), Beneficiarul va acorda
AC dreptul de a utiliza gratuit si dupa cum considera necesar toate documentele
rezultate in urma proiectului, oricare ar fi forma acestora.
(3) Echipamentele, vehiculele si materiile prime achizitionate din
fondurile furnizate de AC vor fi transferate, cel mai tarziu la sfarsitul
perioadei de implementare a proiectului, Beneficiarului/Beneficiarilor
Final/Finali al/ai proiectului (daca acesta/acestia difera de Beneficiar).
Copii ale titlurilor de transfer vor fi anexate raportului final.
(4) Beneficiarul nu va putea inchiria, da in leasing, vinde sau transfera
bunurile achizitionate din ajutorul financiar fara aprobarea prealabila
a AC, pana la incetarea contractului.
Art. 17 - Evaluarea proiectului.
(1) Daca AC si/sau institutia abilitata efectueaza o evaluare intermediara
sau ex- post, Beneficiarul se angajeaza ca va pune la dispozitia AC, institutiei
abilitate sau/si persoanelor mandatate de acestea toate documentele sau
informatiile care sa permita ca evaluarea respectiva sa fie dusa la bun
sfarsit si le va acorda drepturile de acces prevazute la art. 12(4).
(2) Daca una din partile acestui contract efectueaza sau dispune efectuarea
unei evaluari in cadrul proiectului, trebuie sa transmita o copie din Raportul
de evaluare celeilalte parti, precum si ANDR.
CAPITOLUL VI - OBLIGATIILE AUTORITATII CONTRACTANTE.
Art. 18 Efectuarea platilor catre Beneficiar.
Autoritatea Contractanta are urmatoarele obligatii:
- sa analizeze cererile de plata si, in cazul in care nu sunt aprobate,
sa informeze in cel mai scurt timp Beneficiarul asupra motivelor respingerii;
- sa faca platile aferente asistentei financiare in termen de maxim
60 de zile calendaristice de la data primirii cererii de plata;
Art. 19 Monitorizarea si consultanta.
(1) Autoritatea Contractanta ia toate masurile necesare pentru a efectua
o monitorizare corespunzatoare a activitatilor Beneficiarului, fara sa
prejudicieze buna lor desfasurare.
(2) Autoritatea Contractanta va consilia Beneficiarul, in mod gratuit,
asupra procedurilor care trebuie urmate in cazul achizitiilor de servicii,
bunuri, lucrari, precum si asupra tuturor problemelor legate de corecta
intocmire a Cererii de Plata, a rapoartelor tehnice si financiare, precum
si a altor documente legate de realizarea proiectului.
(3) Autoritatea Contractanta se angajeaza sa pastreze confidentialitatea
rapoartelor prevazute la art. 14 si a oricaror alte documente, informatii
sau materiale care i-au fost comunicate sub rezerva confidentialitatii
CAPITOLUL VII - MODIFICAREA CONTRACTULUI.
Art. 20 Cesiunea, novatia si delegatia.
Drepturile si obligatiile Beneficiarului ce rezulta din prezentul contract
nu pot fi transferate de catre Beneficiar unei terte persoane in nici un
fel, fara acordul scris prealabil al AC. Cesiunea, novatia sau delegatia
trebuie notificata de catre Beneficiar Autoritatii Contractante si va produce
efecte dupa 15 zile calendaristice de la data acceptarii exprese a acesteia
de catre AC.
Art. 21 - Acte aditionale.
(1) Orice amendament adus prezentului Contract, inclusiv anexelor,
trebuie stabilit printr-un act aditional, incheiat in aceleasi conditii
ca si contractul initial.
(2) Daca pentru atingerea obiectivelor propuse in cadrul proiectului
sunt necesare activitati suplimentare, sau este necesara inlocuirea unor
activitati, Autoritatea Contractanta, va incheia cu Beneficiarul, la solicitarea
expresa a acestuia, un act aditional in acest sens la prezentul contract.
(3) Daca solicitarea incheierii unui amendament vine din partea Beneficiarului,
acesta trebuie sa inainteze respectiva solicitare AC cu doua luni inainte
de momentul in care se intentioneaza sa intre in vigoare amendamentul,
cu exceptia cazurilor bine intemeiate, pentru care justificarea oferita
de Beneficiar a fost acceptata de catre AC.
Art. 22 Amendamente la contract care nu implica un act aditional.
(1) Acolo unde modificarea contractului nu afecteaza scopul principal
al proiectului si impactul financiar se limiteaza la un transfer in cadrul
unei singure rubrici a bugetului sau la un transfer intre rubrici
ale bugetului ce implica o variatie de mai putin de 10 % a sumei initiale
dintr-o categorie de cheltuieli eligibile in alta, beneficiarul va aplica
modificarea si va anunta AC fara intarziere. Modificarea rubricii Cheltuieli
administrative nu poate fi facuta in acest mod.
(2) Schimbarea adresei, a contului bancar si face de asemenea obiectul
unei simple notificari, fara a afecta posibilitatea AC de a se opune schimbarii
contului de catre Beneficiar.
CAPITOLUL VIII - INCETAREA CONTRACTULUI.
Art. 23 Incetarea contractului.
(1) Contractul poate inceta prin:
- Ajungerea la scadenta prevazuta la art. 4;
- Acordul de vointa al partilor;
- Denuntarea unilaterala a Beneficiarului sau a Autoritatii Contractante;
- Rezolutiunea contractului pentru neexecutare.
(2) Beneficiarul poate revoca contractul in orice moment, cu conditia
sa notifice Autoritatii Contractante acest lucru, in scris, cu cel putin
2 luni inainte. In acest caz beneficiarul nu va fi indreptatit decat la
plata partii din asistenta financiara corespunzatoare partii executate
din proiect, fara a prejudicia dreptul AC de a solicita, in caz de denuntare
abuziva a contractului, restituirea integrala sau partiala a sumelor platite.
(3) In cazuri exceptionale si bine justificate, AC poate decide revocarea
Contractului, cu obligatia unui preaviz scris de 2 luni, fara sa fie obligata
la plata de compensatii. In acest caz, Beneficiarul va fi indreptatit sa
primeasca plata doar pentru sumele aferente partii din proiect pe care
a realizat-o.
Art. 24 Rezolvirea contractului pentru neexecutare.
(1) Autoritatea Contractanta poate rezolvi contractul, fara nici
un preaviz, si fara plata nici unei compensatii de orice fel, atunci cand
Beneficiarul:
- nu isi indeplineste oricare din obligatiile care ii revin, cu exceptia
cazurilor cand neexecutarea este justificata si, dupa ce a fost notificat
in scris sa isi indeplineasca aceste obligatii, persista inca in neonorarea
lor sau nu furnizeaza explicatii satisfacatoare in 30 zile de la notificare
- nu atinge, partial sau in totalitate, rezultatele specificate in
Anexa la contract, cu exceptia cazurilor cand neindeplinirea este justificata
- foloseste suma alocata in alte scopuri decat cele precizate in Cererea
de Finantare;
- prezinta informatii incorecte, incomplete sau false in legatura cu
oricare din cerintele acestui contract;
- nu face cerere de plata in termen de 60 de zile calendaristice de
la data la care prezentul contract intra in vigoare;
- a intrat in procedura lichidarii si reorganizarii judiciare;
- isi modifica statutul legal, cu exceptia cazurilor in care se incheie
un act aditional care precizeaza aceast lucru.
- comite nereguli financiare.
- a primit o dubla finantare pentru proiect, iar acest lucru reiese
din evidentele verificate de AC / institutie abilitata.
- se gaseste in una din situatiile descrise la art. 9(3).
(2) Inainte de rezolvirea contractului prevazuta de acest articol,
AC poate suspenda platile ca o masura preventiva, fara notificare prealabila.
(3) Rezolvirea contractului pentru nereguli financiare nu va impiedica
aplicarea altor sanctiuni conform legislatiei romane in vigoare
CAPITOLUL IX - RESTITUIREA SUMELOR PRIMITE CATRE AUTORITATEA CONTRACTANTA.
Art. 25 Plata nedatorata.
In cazurile la care se face referire la art. 23(2) (cu exceptia revocarii
abuzive), 23(3), 2(4), 2(5) si 2(6), Beneficiarul se angajeaza sa restituie
AC sumele platite in plus fata de sumele cuvenite conform contractului,
in termen de 60 de zile calendaristice de la primirea unei cereri in acest
sens de la AC.
Art. 26 Neindeplinirea obligatiilor contractuale.
(1) In cazul revocarii abuzive a contractului de catre Beneficiar,
si in cazurile definite la art. 24(1), AC va solicita restituirea totala
sau partiala a sumelor platite Beneficiarului in termen de 15 zile calendaristice
de la notificare. AC fixeaza conditiile in care trebuie efectuata aceasta
restituire.
(2) In cazul constatarii neindeplinirii obligatiilor contractuale de
catre Beneficiar, Autoritatea Contractanta va solicita in scris Beneficiarului
sa restituie echivalentul in lei al sumelor in Euro primite, la cursul
leu/Euro BNR din ziua efectuarii platii catre AC, contractul de asistenta
financiara fiind rezolvit. Beneficiarul trebuie sa restituie aceste sume
in termen de 60 de zile calendaristice de la primirea notificarii.
(3) In cazul in care perioada de 60 de zile calendaristice prevazuta
in alineatul precedent va fi depasita, aceasta va determina calcularea
de penalitati zilnice egale cu cu rata scontului institutiei de emisiune
(BNR) valabila in prima zi a lunii in care a expirat termenul de plata
inmultit cu 1,5. Penalitatea se va aplica pentru perioada trecuta intre
termenul de plata stabilit de AC (inclusiv) si data platii efective (exclusiv).
(4) Penalitatile vor fi calculate pentru o perioada de maxim 60 de
zile calendaristice. Dupa expirarea acestei perioade, prezentul contract
autentificat devine titlu executoriu pentru toata suma datorata, trecandu-se
la executarea silita.
(5) Toate cheltuielile legate de autentificarea contractului si de
recuperarea banilor vor fi suportate numai de Beneficiar.
(6) Autoritatea Contractanta va face public in sistemul bancar numele
Beneficiarului, in cazul in care acesta este in culpa si nu returneaza,
in cazul neindeplinirii obligatiilor contractuale, la scadenta sumele primite.
CAPITOLUL X - RASPUNDEREA CONTRACTUALA.
Art. 27 Exonerarea de raspunderea contractuala.
(1) Autoritatea Contractanta nu poate fi facuta responsabila, in nici
o circumstanta si din nici un motiv, pentru daune aduse unor terte persoane
de personalul sau bunurile Beneficiarului pe durata desfasurarii proiectului.
In consecinta, AC nu va admite nici o cerere de despagubire, plati suplimentare
sau alte solicitari legate de astfel de daune.
(2) Beneficiarul isi va asuma intreaga responsabilitate in raport cu
terte persoane, inclusiv pentru daune de orice natura aduse acestora pe
perioada desfasurarii proiectului. Beneficiarul va elibera AC de orice
raspundere asociata oricarei cereri de despagubire sau actiuni aparute
ca urmare a unei incalcari a dispozitiilor legale comisa de Beneficiar,
de angajatii sai sau de persoanele pentru care acestia sunt raspunzatori,
sau ca rezultat al atingerii aduse drepturilor altor persoane.
(3) Forta majora exonereaza partile de raspundere doar in cazul in
care conduce la imposibilitatea derularii contractului, nu si la derularea
sa mai greoaie sau mai costisitoare.
Art. 28 Raspunderea succesorilor Beneficiarului.
Prezentul contract angajeaza raspunderea atit a Beneficiarului, cit
si a succesorilor acestuia, in functie de forma succesiunii.
CAPITOLUL XI - SOLUTIONAREA LITIGIILOR.
Art. 29 Solutionarea litigiilor pe cale amiabila.
Partile prezentului contract vor incerca solutionarea oricaror litigii
aparute intre ele in legatura cu executarea acestuia pe perioada
de implementare a proiectului pe cale amiabila.
Art. 30 Instantele competente.
Orice litigiu intre AC si Beneficiar care ar putea aparea in legatura
cu executarea prezentului contract si care nu poate fi solutionat pe cale
amiabila, conform prevederilor art. 29 din prezentul contract va putea
fi supus concilierii institutiei abilitate, daca ambele parti sunt de acord.
Daca in termen de 30 de zile calendaristice de la data lansarii procedurii
de reconciliere nu se ajunge la o solutie care sa fie acceptata de ambele
parti, fiecare parte se va putea adresa instantei competente sa solutioneze
litigiul.
CAPITOLUL XII - DISPOZITII FINALE.
Art. 31 Legea aplicabila.
Prezentul contract va fi supus legii romane.
Art. 32 Dispozitii finale.
(1) Beneficiarul declara pe propria raspundere si garanteaza
ca toate informatiile continute in prezentul contract si in anexele sale,
precum si cele pe care le furnizeaza in cursul desfasurarii proiectului,
sunt reale si complete.
(2) Toata corespondenta se va efectua pe urmatoarele adresele:
xxx
(3) Urmatoarele anexe la prezentul contract constituie parte
integranta a acestuia:
Anexa I Cerere de Finantare;
Anexa II Fisa contractului;
Anexa III Bugetul proiectului;
Anexa IV Cheltuieli eligibile;
Anexa V Formularul standard al Cererii de Plata care include modelele
de rapoarte tehnice si financiare
Anexa VI Proceduri de Achizitie
Prezentul contract a fost incheiat in 2 exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte semnatara, in Braila in data de XXX.
Autoritate Contractanta Beneficiar