|Home Work Page|   |Home "Proceduri de solicitare"|

|Pagina 2 - Criterii de selectie|   |Pagina 3 - Criterii de eligibilitate|   |Pagina 4 - Contracte|


             Cererea de finantare.

            Cererea de finantare este un document, de cele mai multe ori tipizat, prin care o institutie de credit, persoana juridica sau persoana fizica primeste solicitari de finantare legate de diverse obiective agreate de acesta sub forma unor criterii de selectie si/ sau de eligibilitate. Toate tipizatele necesare sunt inserate (de regula) intr-un "Ghid al solicitantului" in special atunci cand este vorba despre ofertele de finantare de tip public (din acest motiv, unele institutii vor solicita ca, la "Ghidul solicitantului" sa se anexe cererea de finantare cu tot ceea ce "include" ea: plan de afaceri, documente diverse).
            Este deosebit de important de retinut ca detaliile incluse in fiecare cerere de finantare in parte, fara a pierde din vedere specificitatea pe fiecare institutie in parte sunt elemente de baza in redactarea acesteia si, inainte de toate, reprezinta primul criteriu de selectie al cerintelor de finantare ("Ghidul solicitantului" pentru majoritatea institutiilor de finantare "specificand" expres necesitarea de "a se respecta cu grija formularul de cerere si ordinea paginilor).
            Pentru informarea cat mai completa a Dvs. este bine sa urmariti modelul general prezentat mai jos pentru a avea ideea care ar putea fi continutul unei asemenea cereri de finantare.

            CERERE DE FINANTARE

I. TITLUL PROIECTULUI:
NUMELE DE PROIECT (date cat mai complete: ex. Dotarea cu masini si utilaje a unei unitati de prelucrare a …)

I.a.   TIPUL PROIECTULUI: (se completeaza prin bifare “in v sau x”)
Initiative de dezvoltare locala
Proiecte de turism
Dezvoltare resurse umane
Etc.
Nota: Pot apare diverse forme de identificare/ localizare.

II. SOLICITANTUL/ Nume solicitant:
Statutul juridic: SOCIETATE COMERCIALA (sau alta forma: ex. Primarie, etc.)
Nume complet:
Forma de organizare: (SRL, SA, SCS, SCA, SNC)
Nr. de inregistrare juridica: J 09/ xxxx/ 199x;   Cod fiscal:
Adresa sediului social:  (Localitatea, Strada, etc.,Codul postal); Telefon; Fax; E-mail;
Persoana de contact/ Administrator:
Nota: Diferite cereri de finantare solicita suplimentar date de finantare cum ar fi cele prezentate mai jos:
II.a. Domeniul de activitate al intreprinderii/ societatii:
Activitati Cod CAEN
Ex. Comert cu ridicata produse agricole 512
Ex. Servicii auxiliare 013
II.b. Asociati/ actionari:
Asociat/ Actionar
Sub forma de tabel care cuprinde: Persoane fizice; Adresa completa si telefonul;  Nationalitate; Parti capital social/ actiuni (%)
Persoane juridice; Adresa completa si telefonul; Nr. angajati; Nationalitate; Parti capital social/ actiuni (%); Total (%).

III. BUGETUL TOTAL AL PROIECTULUI: XXXX (suma) Lei si/ sau EURO, din care:
De la Programul de finantare "X"/ de Dezvoltare Regionala/ etc.: XXXX (suma) Lei si/ sau EURO;
Contributia organizatiei: XXXX (suma) Lei si/ sau EURO
a. Suma solicitata:
b. Contributia proprie a solicitantului:  din care:
• in natura reprezentand  "X" % din total proiect;
• in numerar reprezentand  "Y" % din total proiect.
Nota: In general aceste delimitari au un rol esential in cazul finantarilor indiferent de tipul acestora deoarece ele delimiteaza cota de participare la afacerea respectiva a solicitantului si, in special la finantarile de tip grant – sume nerambursabile – in care apar conditionari procentuale de acordare.
c. Numarul total de angajati la data depunerii cererii;
d. Numarul locurilor de munca permanente nou create prin proiectul propus;
e. Costul mediu pe loc de munca nou creat;
f. Durata estimata a proiectului:
• Data anticipata de inceput:
• Data anticipata de sfarsit.
g. Etc.

IV. LOCALIZAREA PROIECTULUI PROPUS:
(se completeaza localitatea, judetul, tara, inclusiv numerele de telefon de contactare)
IV.a. Descrierea proiectului;
IV.b. Rezultatele concrete scontate la finalizarea proiectului (in care se dau detalii asupra rezultatelor si impactului social, rezultatelor economice si financiare, impactului asupra mediului inconjurator, etc.)

V. SEMNATURA RESPONSABILULUI DE PROIECT:

VI. DATA DEPUNERII PROIECTULUI:

Rezultatul verificarii (se va completa numai de Autoritatea/ Biroul/ Agentia/ Persoana imputernicita pentru selectia propunerilor de finantare).
Nota: In general, deoarece este vorba despre o oferta de tip public, aceasta parte a cererii de finantare este obligatorie pentru a oferi posibilitatea contestarii deciziei - cu toate ca, pana acum, nu este cunoscut nici macar un singur caz de rezolvare a unei contestatii.
Aprobat (eventual cu recomandari)/ Respins.
Pentru (A doua semnatura, cu rol de velidare si confirmare):
Semnatura:      Data:
Nota: Pentru unele finantari cererea este compusa din doua parti, una enumerativa, succinta, si una de precizare, care este prezentata mai jos – pana la forma de prezentare a bugetului proiectului.

A.  INFORMA|II DETALIATE DESPRE SOLICITANT

1. IDENTITATEA SOLICITANTULUI
1.1. Numele organizatiei (numele complet al societatii)
1.2. Sigla

2. NUMELE SI ADRESA BANCII SOLICITANTULUI
Nume:
Strada:
Codul postal:
Codul bancii:
2.2. Numarul contului bancar:
2.3. Titularul de cont:
Numele si prenumele; Titlul si functia din organizatie

3. PRINCIPALELE ACTIVITATI DESFASURATE DE SOLICITANT:

4. PRINCIPALII ACTIONARI AI ORGANIZATIEI:
Nume; Procent (%) pe care il detine

5. ALTE COMPANII/ ASOCIATII/ GRUPURI ALE SOLICITANTULUI:

6. ALTE AJUTOARE FINANCIARE, IMPRUMUTURI SAU CONTRACTE DE PRESTARI SERVICII OBTINUTE DIRECT SAU INDIRECT DE LA ORGANIZATII DE FINANTARE IN ULTIMII TREI/ CINCI ANI:
Programul: Titlul proiectului: Anul primirii: Suma:

B.  INFORMATII DETALIATE DESPRE PROIECT

1. TITLUL PROIECTULUI:
NUMELE DE PROIECT (date cat mai complete: ex. Dotarea cu masini si utilaje a unei unitati de prelucrare a …) – asa cum a fost prezentat la titlul proiectului.

2. LOCALIZAREA PROIECTULUI:
Regiunea/ Judetul/ Orasul/ Comuna.
Centru de delimitare al organizatiei respective – (localitatea)

3. PERIOADA DE DESFASURARE A PROIECTULUI:
Data preconizata pentru inceperea proiectului:     ziua X X Luna X X Anul X X X X
Data preconizata pentru finalizarea proiectului:    ziua X X Luna X X Anul X X X X

4. DESCRIEREA PROIECTULUI:
Prezentul proiect s-a intocmit pentru procurarea de …, pentru …, etc.
Prin realizarea acestui proiect vom putea asigura …, deoarece …, etc.

5. NECESITATEA PROIECTULUI:
O explicitare concisa si la obiect a necesitatii proiectului.

6. GRUP TINTA/ TARGET GROUP:
Grupul de populatie precum si cel al resurselor si beneficiarilor juridici ai investitiei finalizate.

7. REZULTATELE SI IMPACTUL PRECONIZATE:
Rezultate si impact social: (ex. nr. de locuri de munca create)
Rezultate si impact economic: (costul pe loc de munca, mobilizare resurse, etc.)
Rezultate si impact asupra mediului: (ex. daca se constituie factori de risc pentru mediu)

8. RESPONSABILITATI SI COMPETENTE:
Persoana, grupul, institutia responsabila de finalizarea PROIECTULUI.

9. VIABILITATEA PROIECTULUI:
O justificare succinta asupra eforturilor necesare realizarii/ finalizarii proiectului, precum si justificarea continuitatii acestuia dupa finalizarea perioadei de finantare propriu-zisa.

C.  BUGETUL PROIECTULUI
NOTA: In general aceasta va fi sectiunea cea mai importanta a cererii de finantare, necesitatile de selectie fiind de cele mai multe ori "acoperite" prin simpla parcurgere a acestei sectiuni. Este bine sa retineti ca, daca exista cerinte de informare suplimentare, acestea vor fi "acoperite" prin cercetarea datelor din planul de afaceri (de cele mai multe ori intr-o strctura destul de bine precizata care faciliteaza identificarea imediata dupa cererea de finantare).

TOTAL (sume) DIN CARE:
Din Programul "X" (EURO); Din alte fonduri publice – in natura (EURO); Din alte fonduri publice – in numerar (EURO); Din contributie privata - in natura (EURO); Din contributie privata - in numerar (EURO); imprumuturi (EURO); Resurse proprii (EURO).
NOTA: Datele vor fi inserate, de obicei, intr-un tabel care are structura/ "capul de tabel" prezentata mai sus, datele fiind completate sub forma unei structuri cum este cea prezentata mai departe:
1. Investitii
• Echipament; • Constructia sau renovarea cladirilor; • Altele;
Sub-total:
2. Cheltuieli curente:
• Chirii cladiri; • Mana de lucru; • Materii prime; • Energie, incalzire; • Promovare; • Costuri administrative;
Sub-total:
Alte costuri:
Sub-total:
TOTAL:
Descriere; Costuri; Contributie proprie; Contributia in natura; in numerar (moneda); Credite; Surse proprii;
I. Costuri eligibile care pot fi finantate de beneficiar;
• Investitii in imobilizari corporale; • Investitii in imobilizari necorporale; • Investitii in stocuri pentru productie; • Pregatire profesionala legata e proiect;
• Altele;
• Rezerva.
Subtotal I
II. Alte costuri eligibile, finantabile exclusiv de catre beneficiar
• Investitii in stocuri pentru productie; • Utilitati (energie, apa, gaze, etc.); • Transport; • Chirii; • Leasing; • Intretinere, reparatii;
• Asigurari; • Salarii; • Cheltuieli administrative (telefon, fax, deplasari, costuri asociate, etc.); • Cheltuieli comerciale; • Alte cheltuieli de promovare; • Cheltuieli pentru asigurarea calitatii; • Cheltuieli pentru certificarea si atestarea conformitatii produselor; • Costuri pentru auditarea proiectului si/ sau a intreprinderii beneficare; • Alte costuri.
Sub total II
Total

TRANSFERURI DE FONDURI

Data transferului; Suma transferata din Programul "X";  Suma reprezentand contributia locala asigurata din surse locale (parteneri sau alte surse) inainte de solicitarea transferului din Programul "X" din care:

D.  DOCUMENTE DE ANEXAT LA CERERE

(se completeaza prin bifare “in v sau x”)
I. Documente care trebuie anexate
1. Evidentele contabile pe ultimul an fiscal;
2. Descrierea detaliata si programarea activitatilor;
3. Bugetul detaliat al activitatilor
4. Curriculum vitae ale persoanelor implicate in managementul proiectului;
5. Planul de afaceri;
6. Confirmarea co-finantarii private;

II. Documente care trebuie anexate numai daca este cazul       Da                 Nu
1. Certificatul de inregistrare;
2. Conventii de asociere/ statute;
3. Lista directorilor/ membrilor consiliilor de conducere;
4. Raportul anului precedent;
5. Descrierile participarii actuale sau precedente in actiuni ale Organizatiei "X".

DECLARATIA SOLICITANTULUI
Declar ca tote informatiile din aceasta cerere de finantare si toate celelalte informatii anexate la cerere sunt corecte si complete.
Persoana responsabila de proiect din partea organiza\iei solicitante,
Semnatura:
Numele:
Functia in organizatie:
Data:

Derularea platilor (datele sunt prezentate sub forma de tabel):
Nr.; Data platii; Suma; Contributia proprie; in natura - in numerar;

Alte finantari.
Nota: Alte finantari obtinute in trecut de intreprindere din fonduri publice (asistenta financiara din alte surse sub forma de granturi sau credite in cadrul unor programe de finantare (cu specific UE sau altele), alti donatori, de la bugetul de stat, obtinute direct sau indirect de catre firma in ultimii 3 sau 5 ani, alte contracte de furnizare de servicii, bunuri, lucrari finantate din fonduri publice si castigate de firma prin licitatie):
Program; Titlul proiectului; Anul acordarii; Obiectul: (grantului, imprumutului, contractului – detaliat).

Alte solicitari de finantare:
Se vor prezenta solicitarile de finantare emise de intreprindere pentru acelasi proiect de investitii, dar din alte surse de finantare publice, similare sau nu.
Finantator; Tipul finantarii: (grant, imprumut, etc.); Nume proiect; Suma solicitata.

Documente insotitoare obligatorii ce trebuie incluse in cererea de finantare:
1. Plan de afacere pentru cel putin urmatorii 3 ani;
2. Documente doveditoare pentru contributia proprie a solicitantului la finantarea proiectului propus;
3. Certificate de inregistrare la Registrul Comertului si certificat de inregistrare fiscala (copii);
4. Statut si contract de asociere, acte aditionale, etc. (copii);
5. Bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe ultimii 3 ani;
6. Curriculum vitae ale persoanelor cheie implicate in proiect (management, consultanta, etc.);
7. Autorizatii de constructie si similare (daca proiectul include constructia sau modernizarea de cladiri, terenuri, etc.);
8. Traducere (nelegalizata) in limba engleza a descrierii proiectului si a rezultatelor concrete scontate la sfar]itul proiectului (incluse sau nu in cererea de finan\are.

NOTA: Cererile de finantare, functie de specificul finantarii ce se urmareste, cuprind o parte declarativ implicativa de finalizare care poate avea urmatoarea forma:
Declar pe propria raspundere ca informatiile furnizate in cererea de finantare precum si oprice alta informatie furnizata ca suport pentru aceasta cerere este completa si corecta.
Declar ca imprumutul (rambursabil sau nu) solicitat, daca va fi acordat, va fi utilizat in mod exclusiv pentru scopurile declarate in cererea de finantare si in anexele aferente.
Declar ca intreprinderea si nici unul dintre actionarii/ asociatii sai:
- nu au avut in ultimii 5 ani vreun incident de plata (emitere de cec fara acoperire, etc.);
- nu au avut in ultimii 5 ani credite nerambursate la timp;
- nu au avut in ultimii 2 ani taxe si impozite catre bugetul de stat restante (in special atunci cand este vorba despre finantarile de tip guvernamental).
Declar ca:
- intreprinderea nu are si nu a avut in ultimii 2 ani datorii neplatite la timp catre bugetul de stat;
- locurile de munca nou create vor fi mentinute pe o perioada de minim 3 ani de la data primirii finantarii.
NOTA: Ultima declaratie este total specifica formelor de finantare de tip guvernamental, fiind rar intalnita atunci cand este vorba despre alte surse de finantare.

Inteleg ca neindeplinirea conditiilor de mai sus ori prezentarea eronata sau falsa a acestor informatii va duce in mod automat la respingerea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrala a sumei primite drept credit/ grant (pentru imprumuturi nerambursabile sau conditionat nerambursabile) sau aplicarea de dobanzi penalizatoare aplicate retroactiv de la momentul angaj`arii creditarii (pentru imprumuturile rambursabile cu perioada de gratie sau dobanzi preferentiale, precum si finantarile nerambursabile conditionate, din cadrul programului finantat, daca acesta a fost acordat.

Sunt de acord ca, in cazul in care va fi aprobata aceasta cerere de finantare, sa semnez un contract specific prin care ma angajez sa duc la indeplinire implementarea proiectului de investitie propus in cererea de finantare.
NOTA: Atentie la contractul cu "Autoritatea contractanta" sau orice alta "Autoritate investita"! Acesta cuprinde, de cele mai multe ori, specificatii care pot duce la complicatii majore, chiar si la inutilitatea acordarii finantarii. Pentru detalii generale puteti studia sectiunea "Contracte".

Persoana raspunzatoare de proiect:
Nume:
Semnatura:
Functia in cadrul intreprinderii/ institutiei:
Data:
Stampila intreprinderii/ institutiei.

           Nu uitati! Datele prezentate mai sus sunt o prezentare generala a unei cereri de finantare, fiecare institutie in parte avand propria tipizare a acestei cereri, in aceeasi situatie gasindu-se si "problema numarului de copii pentru intreaga documentatie" care variaza intre 3 - 5 exemplare.
           Cererile de finantare vor fi inmanate personal (primind in schimb un numar de inregistrare) sau pot fi trimise prin posta la adresele specificate de catre "ofertantul de finantare" (recomandata cu confirmare de primire) - toate acestea deoarece, aproape intotdeauna, exista un termen limita de predare al documentatiilor de finantare.


Powered by Medow....................................