STUDIU - Tehnic - Noua Medicină Dacică

Viața
Omului – Fătul (1)
Nu pot trece mai departe în
ceea ce vă prezint până ce nu "subliniez" cumva cele prezentate
ieri.
Ajung tot la a aborda
”dezechilibrul”, eventual ”lipsa de conlucrare” dintre
materialiști și creaționiști, dintre ”vederile” materialiste ale
medicilor și cele creaționiste ale ”adoratorilor”, a celor care
au ”credință oarbă” indiferent de punctul lor de referință fără
a lua în considerare o ”cale de mijloc” așa cum abordează noua
medicină, fără a elimina nimic din ”știința” celorlalți…
Materialiștii, medicii,
abordează totul mecanic, ”uitând” permanent informațiile
deosebit de utile ce le dețin, și le-am prezentat în postări
anterioare, simplificând procesele conform intereselor sau
posibilei lor ”cunoașteri utile”.
La fel fac și creaționiștii,
care abordează totul dogmatic, eliminând brutal realitățile, fie
ele considerabil a fi lucrarea Puterii Divine… Sunt doar dovezi
ale unei manifestări malefice, potrivnice dogmei lor…
Și, din aceste puncte de
vedere, cel puțin la momentul realizării acestei postări,
creaționiștii elimină orice detalii despre făt, fiind interesați
doar de suflet, materialiștii încep să ”deschidă ochii” începând
să ia în considerare fătul, momentele importante ale ”creației”
unui nou trup.
Apoi, destul de simplist,
avem perioada ”pediatrică” pentru materialiști și copilăria
pentru creaționiști…
Perioada pediatrică își
regăsește importanța mai mult în lumea psihiatriei la
materialiști, eventual în perioada educării religioase și a
”botezului” la unele credințe, la creaționiști.
Vine apoi perioada
adolescenței, cea marcantă, din toate punctele de vedere pentru
toate ”curentele” ideologice… Și, apoi, ce de adult…
Deci, în cât mai puține
cuvinte am conturat de ce voi aborda ”viața omului” în aceste
mari perioade, din toate punctele de vedere… Un fel de abordare
a "perioadelor" vieţii umane... Și, primul pas este cel de făt,
deoarece el este cel mai puțin abordat de cunoașterea actuală…
Nu voi începe cu părinţii
noştri deoarece oricum se va ajunge la stadiul de adult sau de
bătrân chiar dacă pornesc de la momentul în care suntem "la mama
înăuntru, în burtică"... Voi da doar unele detalii sumare despre
ceea ce înseamnă părinții, ca un fel de punct de plecare…
În mod cert, incontestabil,
părinții vor concepe viitoarea ființă umană, din toate punctele
de vedere… În cazul creaționiștilor îi vor transmite
”blestemele” lor sau ale înaintașilor lor, în cazul
materialiștilor vor transmite un fel de potențial atribuit a fi
transportat de ADN-ul celulelor ”sexuale”.
Deci, din toate punctele de
vedere, cercetările relevă că părinţii acţionează ca ingineri
geneticieni pentru copiii lor în lunile dinaintea concepţiei
fără a mai aminti de transmiterea pură de ”elemente genetice”
realizată prin ADN-ul participanților la procreare.
Proces care se derulează pe
întreaga durată a vieții părinților până la momentul procreării.
Ați citit corect… Dacă doresc să am un copil cu o anumită
caracteristică determinantă, atât eu cât și soția va trebui să
exersăm acea caracteristică cât mai mult și mai ”corect” pe
întreaga perioadă de când am gândit să întemeiem o familie…
De ce avem nevoie de atâta
”concentrare” pe acest obiectiv?!? Este destul de simplu…
Transmiterea genetică funcționează destul de aleatoriu, mult mai
complicat decât un simplu ”dat cu banul” pe calitățile
părinților… El vine ”cu mult timp în urmă” pe linia acumulărilor
genetice…
Și, acesta ar fi motivul
”esențial” pentru care să nu ne bazăm pe liniile noastre
genetice și să realizăm un efort clar în direcția a ceea ce
dorim să se manifeste concret, majoritar, în viitorul nostru
pui. Mai direct, așa vom avea șanse maxime de a avea parte de
ceea ce ne dorim…
Nu uitați că discutăm de
timpul de înaintea procreării și nu despre ceea ce va urma!
În această perioadă,
studiile științifice au relevat că, în etapele finale de
maturizare a ovulului şi a spermei, se ”manifestă” un proces
numit "imprimare genomică" ce ajustează activitatea grupelor
specifice de gene care vor forma inclusiv caracterul copilului
ce urmează a fi conceput.
O ajustare ce poate fi un
fel de manifestare ”de inerție” a modului de viață al părinților
dar, mai ales, din punct de vedere al magnitudinii ce se
manifestă în această perioadă de imprimare genomică, perioada
din imediata proximitate a actului procreării și puțin după,
când se inițiază procesele de diviziune majoră la nivelul
ovulului fecundat…
Rețineți, în toate studiile
efectuate se relevă că ceea ce se întâmplă în vieţile părinţilor
în timpul procesului de imprimare genomică are o influenţă
profundă asupra minţii şi organismului viitorului lor copil (un
gând înfricoşător, dat fiind modul în care majoritatea oamenilor
fac copii)...
Concret, există o diferenţă
clară dacă suntem concepuţi din dragoste, cu dragoste, cu ură
sau în grabă, de unul sau de ambii părinți, dacă o mamă doreşte
să rămână însărcinată, indiferent de motivația momentului
concretizată în ”calcule raționale” sau ”dorință sexuală pură”,
sau nu dorește să rămână însărcinată, indiferent de motivație,
dacă părinţii procedează bine trăind într-un mediu calm şi
stabil, fără dependenţe şi ajutaţi de familie şi prieteni și
multe alte detalii...
Și, stupoare, în aceste
vremuri ale unei avansate ”cunoașteri” materiale și/ sau
spirituale este destul de evident că aceste diferențe sunt cele
care contează cel mai puțin și, la ”dispoziția” publicului
parvin deosebit de rar materiale care să ”responsabilizeze”
acest public…
Cât despre ”cunoașterea”
acestor detalii este bine să subliniez că ele sunt ”știute” din
cele mai vechi timpuri, indiferent dacă se plica sau nu această
cunoaștere… De exemplu, interesant este că aborigenii
australieni au recunoscut de mii de ani influenţa mediului în
care va avea loc concepţia şi că înainte de concepţie cuplul era
necesar să își purifice ceremonial minţile şi corpurile...
Să mai amintesc și de alte
grupuri umane, culturale sau cum doriți?!? Populațiile europene
din zona balcanică, Egiptul, zona Chinei, fără a mai aminti de
celebrul caz al grecilor cu celebra lor insulă ”Lesbos”…
Totul se știa dar era omis, în timp, pas cu pas, din interese
strict materiale, pe măsură ce societățile umane ”avansau” și
această responsabilitate a cunoașterii devenea incomodă,
indiferent de ”inserția” materialistă sau creaționistă a
intereselor.
La creaționiști intervenea
ceea ce ar fi un fel de trecere peste ”moștenirea păcatului”,
eventual o perfecționare a lucrării de neperfectat a puterii
divine, la materialiști ar fi dispărut ”linia de sânge albastru”
a posibililor nobili, eventual chiar întâietatea lor ca indivizi
prin imposibilitatea lor de a face față progresului celorlalți
indivizi care ar fi făcut lucrurile așa cum trebuie…
Dar, ajunge cu această
introducere și să ”trecem” la particularizări!
Deci, acest drum al fătului,
”simplificat”, pleacă de la reunirea unei "celuloaie" (ovulul)
cu o "juma’ de celulică zvârcolitoare" (ştiţi despre ce este
vorba)... Vine fecundarea când se împlineşte ameninţarea
celulicii care se dă mare la celuloi, "Dacă te prind om te fac!"
şi... Începe diviziunea...
După cum aţi citit în
posturile anterioare, celula are inteligenţa ei, are pachetul ei
cu elemente utile, etc. Dar, atunci când celulele creează
comunităţi celulare, ele încep să urmeze "vocea colectivă",
chiar dacă acea voce impune uneori un comportament
autodestructiv.
Dar, permanent, se manifestă
un adevăr, fiziologia şi modelele noastre comportamentale se
conformează "adevărurilor" vocii centrale, indiferent dacă este
vorba despre credinţe constructive sau distructive.
Această voce centrală,
subconştientul, este o bază de date lipsită de emoţii,
constituită din programe a căror funcţie este legată strict de
citirea semnalelor provenite din mediul înconjurător şi de
angajarea în programe comportamentale înnăscute, fără întrebări,
fără raţionamente (fiind în mod fundamental comportamente de
tipul "stimul-răspuns").
Ea este un fel de "hard
disc" programabil în care sunt descărcate experienţele noastre
de viaţă. Stimulii care activează comportamentul pot fi semnale
detectate de sistemul nervos din lumea exterioară şi/ sau
semnale care apar din corp, cum ar fi emoţiile, plăcerea şi
durerea.
Atunci când este perceput un
stimul, el va determina automat răspunsul comportamental care a
fost ”învăţat” și, când a fost experimentat pentru prima dată
semnalul respectiv, el se va ”fixa” ca activ dintr-o formă a sa
”potențială”, ”imprimată” genetic și, deseori, conformată de
ocrotitorul și coordonatorul sistem ”omolog, cel al mamei”. De
fapt, oamenii care realizează natura automată a acestui răspuns
admit frecvent că "s-a apăsat pe butonul care trebuie"...
Şi, înainte de evoluţia
minţii conştiente, funcţiile creierului constau doar în cele pe
care le corelăm cu mintea subconştientă. Deci, acum, în această
fază a diviziunilor celulare şi a structurării noului organism
se poate vorbi despre acumularea inconştientă, despre ceea ce va
sta la baza oricărei reacţii viitoare (până la corectarea
parţială sau totală cu ajutorul reacţiilor "educate")...
Acum se structurează ceea ce
se va evoca mai târziu, după naştere şi mult timp după aceea, în
mod "conştient" astfel de comportamente, care de fapt, pot să
rămână necunoscute individului până la un stimul de activare...
Pentru a "completa" mai bine
ceea ce am afirmat anterior, este bine să continui cu o mică
prezentare... Neuroanatomia comparativă ne relevă că, cu cât un
organism se află mai jos pe firul evoluţiei, cu atât este mai
puţin dezvoltat sistemul său nervos şi cu atât mai mult se
bazează pe comportamentul neprogramat, înnăscut (reflex,
instinctiv, natural).
Organismele aflate mai sus
pe lanţul evolutiv au sisteme nervoase integrate mai complexe,
conduse de creiere tot mai mari care le permit să dobândească
modele comportamentale complicate prin învăţare experimentală.
Complexitatea acestui
mecanism de învăţare pe baza factorilor de mediu culminează,
evident, la oameni care sunt în vârful actual al lanţului
evolutiv pământean (atât cât se cunoaşte)... Astfel, pentru a
supravieţui, fiinţele umane sunt mai dependente de învăţare
decât alte specii.
Există, la acesta instincte
cum ar fi instinctul de a suge, reflexele la durere, diferenţe
termice, etc., inclusiv de a înota automat (teama de apă fiind
doar dobândită de la părinţii lor)... Dar, omul nu mai are
instincte care să îl protejeze automat şi care să îl facă să
găsească fără probleme, de exemplu, mâncare şi adăpost.
Dar, un alt dar, există şi
avantaje din urma acestei "probleme"... Prin evoluţie,
percepţiile noastre "educate" au devenit mai puternice, în
special pentru că pot să nu ţină seama de instinctele programate
genetic (de exemplu, este cazul persoanelor antrenate care îşi
pot controla conştient instinctele programate ce susţin
mecanismele fiziologice ale organismului cum ar fi pulsul,
tensiunea arterială, modul de sângerare, temperatura corpului,
etc.)...
Acest proces se desfășoară
odată cu fiecare pas evolutiv al embrionului, trecând prin acea
”refacere” a drumului evolutiv de la vierme, pește, amfibian,
reptilă, mamifer și ajung la primate apoi la om, într-o
etapizare clară și certă ce reia posibilitățile de manifestare
ale formelor de viață prin care am trecut.
Proces la care concură fiecare pas emoțional, vegetativ și
altele similare prin care trece primordial mama și secundar
tatăl și persoanele din jurul mamei…
Deci, ca să revenim la
subiectul declarat, fetușii, apoi bebeluşii, nu sunt fiinţe
simple care se dezvoltă, cresc, și care îşi perfecţionează
reflexele, învaţă să meargă şi să vorbească, ci sunt fiinţe
complexe şi fără vârstă - mici creaturi cu gânduri neaşteptat de
mari...
La chestia cu ”gânduri
neașteptat de mari” intervin doar cu o mică paranteză legată de
”percepțiile” din lumea sufletelor care ne transmit că intervin
în aceste etape și alte individualități, fie și doar cea a
sufletului ce va coexista cu acel organism…
Acum voi veni cu o veste
care are o vârstă oficială de minimum 10 ani (față de data
acestei postări)... Cu toate că mulţi dintre noi intuiam acest
lucru dintotdeauna... Cercetările recente arată că părinţii îşi
influenţează și în mod subconştient copiii chiar înainte de
naştere... Şi consecinţa... Acest act, efectuat în mod
conştient, poate duce la naşterea unor copii mai inteligenţi,
mai sănătoşi şi mai fericiţi comparativ cu situația
neimplicării, și așa penibil de greu de identificat.
Și, trăim vremuri în care
părinţii (ambii) sunt din ce în ce mai ocupaţi şi, din păcate,
din ce în ce mai stresaţi. Apoi, decizia de a face un copil vine
deseori în momente "de conformare" şi mai rar de dorinţă
reală...
În consecinţă, ambii părinţi
îşi continuă fără nici un fel de probleme viaţa chiar dacă se
"face loc unui suflet" în burtica mamei, apoi îşi continuă viaţa
pe care o duceau înainte de naşterea copiilor, ei putând să
lase, pur şi simplu, copiii la creşă, cu îngrijitorii de copii
sau la grădiniţă.
Dar, vine un moment ”al
plății” în care vedem că ceva nu este conform cu felul nostru,
al părinţilor... Copilul (sau copiii) au personalităţi diferite,
deseori antagoniste...
Unde este mimetismul? Unde
este efectul transmiterii genetice (din punct de vedere clasic)?
La urma urmei copiii au crescut în acelaşi mediu, sub aceeaşi
educaţie...
Şi vin acum lucrările
medicale, descoperirile despre care vorbeam la începutul
postului...
Dr. Thomas Verny afirma că,
este confirmat fără îndoială că părinţii au o influenţă
copleşitoare asupra atributelor mentale şi fizice ale copiilor
pe care îi cresc, şi această influenţă începe nu după, ci
înainte de naştere.
Apoi, specialiştii în
neurologia şi psihologia experimentală au demonstrat că sistemul
nervos al fetuşilor şi al nou născuţilor are posibilităţi
senzoriale şi de învăţare foarte vaste, precum şi un tip de
memorie pe care neurologii o numesc "memorie implicită"...
Care ”memorie implicită” are
capacitatea de a asimila inclusiv informațiile ne-senzorial
umane, cum ar fi cele ale bio-câmpurilor înconjurătoare. Studii
deja aprofundate au identificat ”preluări” informaționale de la
nivelul subconștientului părinților, forme nemanifeste aparent,
dar foarte pregnante în subconștientul și conștientul unuia sau
ambilor părinți…
În sensul, că un părinte
poate cenzura manifestării ura, gelozia, invidia, etc față de
partener sau decepția sau alte sentimente dar acestea vor fi
regăsite la copilul ce se va naște cu o manifestare imposibil de
”evitat”… O manifestare a submăștii, eventual a ”rănilor” sau
altele, subiecte despre care vom discuta mai târziu.
Iată de ce, chiar dacă
există termenul de "amnezie infantilă" (faptul că majoritatea
oamenilor nu îşi amintesc nimic din ceea ce s-a întâmplat
înaintea vârstei de 3 - 4 ani) asta nu înseamnă că această
perioadă trebuie ignorată din punct de vedere al dezvoltării şi
al eforturilor celor din jur în acest sens...
Tot ceea ce s-a acumulat în
această perioadă va fi stocat permanent, neselectiv, în
subconștientul nostru și va sta la baza majorității reacțiilor
”umane” ca un fel de potențial incontestabil valabil, manifest
cu valoare de ”adevăr absolut” (după cum ne demonstrează
majoritatea ”cuceririlor” psihologiei).
Repet, de reținut, în
pântecele mamei (casa noastră temporară de dinainte de a ne
naşte), noua viaţă primeşte elementele care îi vor influenţa
profund comportamentul şi sănătatea pe termen lung, fiind cele
care ne programează predispoziţia pentru bolile arterei
coronare, infarct, diabet, obezitate şi o mulţime de alte
condiţii ale vieţii ce va urma - Dr. Peter Nathanielsz.
Şi la ceea ce am prezentat
se adaugă o gamă chiar mai largă de boli cronice specifice
vieţii adulte, incluzând osteoporoza, psihoza şi altele, care nu
vor avea nici cea mai vagă legătură cu structura ADN-ului atât
de ”cercetat” spre a fi identificate ”rădăcinile” sau
predispozițiilor unor astfel de afecțiuni...
Deci, chiar de la startul
dezvoltării fătului, noi, părinţii (şi chiar cei din jur cum ar
fi bunicii, fraţii şi surorile existente, etc.) avem de a face
cu un fel de conformare la adevărate mecanisme de programare,
cum sunt denumite ele de oamenii de știință, cele ”epigenetice”.
Iată de ce avem de a face cu
acest efort introductiv atât ca ființe ce putem procrea, atât ca
ființe ce putem identifica prin analize structurate care ar
putea fi problemele, ce abordare putem avea asupra lor și, de ce
nu, ce probleme trebuie să acceptăm că sunt insurmontabile și va
fi absolută nevoie să le acceptăm… De altfel, acesta este primul
pas în abordarea oricărei ”poziții” din punct de vedere al noii
medicine.
Dar, revenind la subiectul
acestei postări, astfel noi, ca părinţi, putem interveni la
îmbunătăţirea mediului prenatal, acţionând ca adevăraţi ingineri
geneticieni pentru copiii noştri. Şi asta deoarece capacitatea
de răspuns a indivizilor la condiţiile de mediu percepute de
mamele lor înainte de naştere le permite să-şi optimizeze
dezvoltarea genetică şi fiziologică pe măsură ce se adaptează la
mediul înconjurător perceput.
Dar, nu uitaţi, aceeaşi
plasticitate genetică ce favorizează dezvoltarea umană o poate
lua într-o direcţie greşită şi conduce la "programarea" unei
game de boli conice, dacă un individ experimentează condiţii
adverse de alimentaţie şi de mediu în timpul perioadelor de
dezvoltare în etapa fetală şi în cea neonatală.
Şi ar mai fi de scris multe
dar subiectul "solicită" o abordare prea amplă ca să îl
"epuizez" simplist în acest post... Aşa că mâine voi termina
ceea ce este introductiv pentru făt...
Hai că am ajuns şi la
mijlocul săptămânii... Mai avem puţin şi vine week-end-ul... Dar
avem atât de multe realizări de "încasat"...
Spor în toate cele bune şi dorite!!!
Dorin, Merticaru