STUDIU - Tehnic - Noua Medicină Dacică

Cum
funcționează... "Spiritul" nostru (7)
Iată că a venit şi cea de-a
treia zi de Paşti şi ultima din sărbătoarea învierii. Pentru cei
mai mulţi dintre noi ea înseamnă reluarea lucrului. Aşa că voi
trece la treabă şi voi continua tema postării de ieri…
Religiile sunt codificări
ale evenimentelor care se petrec în teritoriul Sacrului. Religia
umple spaţiul gol dintre momentul Zero, neabordat de ştiinţe,
oferind un răspuns codificat, în mare parte acoperit de
simboluri, la marile întrebări pe care şi le pune omul. Unele
simboluri utilizate sunt de extraordinară profunzime şi vom da
ca exemplu simbolul cristic (sărbătorit zilele acestea).
Iisus Hristos (Cristos) este o entitate ambivalentă, om şi Dumnezeu în acelaşi timp. Prin această calitate devine intermediarul între om şi Dumnezeu. Prin om devine credibil. Prin Dumnezeu obţine puterea de a-i proteja pe oameni, de a le fi scut, salvare, liman. Este modelul, arhetipul originar şi unic ce trebuie urmat. De aceea toate cuvintele lui devin imperative pentru om. Este calea ce i se indică omului, este drumul care este deja zidit, este Adevărul pe care trebuie să-l cunoască despre sine pentru a şti ce are de făcut. Este modul de a fi şi modelul de comportament uman ce i se indică omului. Este Dumnezeu crucificat de către om, cel ce a suferit pentru că era om şi s-a înălţat pentru că era Dumnezeu. Este simbolul suferinţei şi al jertfei pentru oameni. Efortul, jertfa pentru alţii este singura condiţie a fericirii tuturor.
Ca om a suferit, a fost
contestat, umilit, batjocorit, chinuit şi ucis. Ca Dumnezeu a
iertat, fiind simbolul iertării omeneşti fără de care nu poate
fi pace. Este simbolul puterii care vindecă şi fericeşte, al
generozităţii care cere îndurare faţă de cei ce îl batjocoresc
şi îl contestă pentru că aceştia „nu ştiu ce fac”. Este expresia
psihologiei umane înălţate la rang de morală pură. Este expresia
concretă prin care se exercită forţa divină. Este simbolul
înţelepciunii care penetrează şi motivează întregul existent
plecând de la un model uman, accesibil cunoaşterii noastre. Este
emanaţia directă a Inteligenţei prin care totul există şi fără
de care nimic nu există. Este ultima speranţă în clipa de
deznădejde.
Ar fi absurd să afirmăm
astăzi că doctrinele religiilor sunt în întregime inoperante
pentru om. Sunt acţiuni concrete realizate prin religie cum ar
fi vindecări, regăsiri umane, pacificări umane şi sociale, norme
morale perfect valabile pentru orice tip de societate precum şi
adevăruri care pot fi susţinute cu rigorile ştiinţei (şi încă a
celor mai evoluate ştiinţe, după cum am văzut în postările
anterioare). Există o certă şi surprinzătoare paralelă între
concluziile fizicii moderne referitoare la interacţiunea dintre
parte şi întreg în cadrul unităţii materiei, la existenţa unei
„minţi universale” (universal mind), şi ideea centrală a
religiei privind existenţa unei Inteligenţe primordiale, care
străbate întregul existent. Interacţiunile dintre diversele
entităţi descrise de religii pot fi uşor înţelese ca exprimări
simbolice ale unor interacţiuni de câmpuri energetice şi
informaţionale, zonele de intersecţie dintre religie şi ştiinţe
fiind multiple, şi n-am ezitat să le prezentăm în postările
anterioare.
Limbajul utilizat de biblie, de exemplu, ni s-ar putea părea prea prăfuit de vreme în raport cu gusturile noastre de azi, culoarea sa însă ne impune imaginea statorniciei unei lumi venite de dincolo de timp. Deci, dacă ne referim numai la biblie, fiecare verset din ea este un monument de înţelepciune. De aceea a şi fost numită „Cartea Cărţilor”. Dar, ca să înţelegi întreaga încărcătură de simboluri este nevoie de o reală cultură. Multe din expresiile sale au intrat în limbajul cotidian ca sentinţe de înţelepciune şi, în ignoranţa lor, mulţi dintre cei ce combat biblia folosesc aceste expresii făcând proză fără să ştie. Astfel, multe din îndrumările care vizează transformarea în plan moral şi fizic a omului dovedesc o cunoaştere a raporturilor psihologice, a unor mecanisme din fiziologia sa imposibil de înţeles prin ceea ce ştim noi astăzi despre vremurile în care au fost elaborate.
Se pot da ca exemplu
sistemele de antrenament psihosomatic de origine asiatică, dar
unele sunt cunoscute şi în religia creştină (spre exemplu,
isihasmul sau palamismul – meşteşugul liniştirii). Abia în
zilele noastre medicina a înţeles mecanismul de feed-back în
comanda voluntară a unor funcţii involuntare, dar impulsionată
tocmai de aceste performanţe venite de dincolo de laboratoarele
moderne.
Aşadar, cercetătorul, omul
de ştiinţă, trebuie să privească religia ca pe unul din
răspunsurile ce se dau la marile noastre întrebări, onestitatea
obligându-l la a nu se implica nici ca partizan, nici cu
ostilitate. Privită astfel, religia, îşi relevă şi unele lacune…
Multe din adevărurile cunoscute iniţial s-au pierdut sau au fost eludate intenţionat din varii motive. Fiind o cunoaştere incompletă şi unilaterală, slujitorii săi au făcut din precepte dogme, neînţelegând că Universul se conduce prin legităţi care obligă la o perpetuă mişcare, evoluţie şi transformare. O lume în mişcare nu poate fi exprimată prin sentinţe imuabile. Interpretându-se ad litteram unele versete, fără să se înţeleagă sensul lor ascuns şi figurat, au provocat adesea mult rău. Combaterea cu furie a oricărei opinii venite din afara dogmei canonice i-a diminuat prestigiul şi a stârnit adversitatea multor gânditori ai culturii şi ştiinţei. Intoleranţa cultivată prin Inchiziţie a avut ca rezultat victoria unui materialism care, la rândul lui, a devenit la fel de unilateral şi intolerant.
Din nefericire, în numele
acestor „adevăruri” s-au săvârşit injustiţii mergând până la
crime care nu pot fi în nici un mod scuzate, indiferent de unde
vin. Este unul din motivele pentru care mulţi oameni oneşti în
fondul lor au preferat să opteze pentru o religie cosmică şi s-o
respingă pe cea doctrinar-dogmatică.
Suntem, desigur, obligaţi să
facem distincţie între doctrine, mai ales cele iniţiale, create
de fondatori şi între slujitorii lor ulteriori care, mai ales
neridicându-se la înălţimea acestora, le-au compromis. Suntem
confruntaţi şi aici, ca şi în alte domenii, cu inerentele limite
ale omului. Viitorul va umple probabil aceste lacune şi se va
ajunge la o singură religie cu o singură fundamentare. Nu avem
naivitatea să ne imaginăm că omenirea va fi cuprinsă brusc de un
val de religiozitate, deşi des se afirmă că secolul 21 va fi ori
religios ori deloc… Într-o lume modernă, minată de gravele sale
vicisitudini, inegalităţi şi injustiţii sociale, înstrăinată de
sine, dezorientată, agresată psihic, moral şi biologic,
ameninţată de poluare, de boli incurabile, de pericolul unui
cataclism mondial şi/ sau nuclear, se simte astăzi, mai mult ca
oricând, nevoia unui liant psihologic, a unui balsam spiritual
pentru multiplele noastre răni deschise.
Mai exact, credem că este
posibil să se ajungă la o cunoaştere unificatoare, sintetică
între religie şi ştiinţă, aptă să-i releve adevărul despre sine
şi să-l transforme în consecinţă. Este interesant de observat că
tocmai ştiinţele moderne, pe măsură ce pătrund în profunzimile
materiei, pe de o parte se apropie de religie, iar pe de alta
obligă religia să se apropie de ştiinţă. Iar religia creştină,
prin imperativul iubirii proclamat de Iisus, a desemnat esenţa
trăirii în Sacru, calea care conduce la salvarea sau, în termeni
specifici, mântuirea omului. Pentru că „hic et nunc” (luarea de
iniţiative aici şi acum), pe Terra, problema fundamentală,
esenţială care se pune este aceea a salvării omului. Întoarcerea
la Sacru, ne spune Mircea Eliade, este singura noastră cale de
salvare. Dar, să revenim!
Orice manifestare, orice
atitudine, orice gând se înscriu pe o linie pozitivă sau
negativă şi sunt dublate de un câmp energetic corespunzător
care, după cum am văzut, se reflectă asupra câmpului
fundamental. Binele este tot ceea ce are un sens constructiv,
negentropic. Iubirea, respectul, gândul pozitiv, realizarea unui
contact psihic în permanenţă întreţinut cu sursa cosmică prin
evocare, ofrande etc. înseamnă în termeni de energie crearea de
câmpuri pozitive, singurele capabile să se conecteze la energia
câmpului fundamental. În acest mod energia noastră de câmp
individual, limitată şi epuizabilă va fi augmentată de energia
câmpului fundamental, nelimitată şi eternă. Toate acţiunile.
gândurile, sentimentele cu conţinut negativ se înscriu sub
semnul răului pentru că generează entropie, distrucţie.
Corelaţia lor energetică va fi câmpul de energie negativă care
este incompatibil în plan fizic cu câmpul fundamental şi îl
singularizează pe om, expunându-l suferinţelor implicate de
entropie.
Din teoriile fizicii moderne
comentate anterior (conceptul bootstrap, al holomişcării)
rezultă influenţa pe care o au asupra întregului, cu reflectare
asupra noastră, a oricărei acţiuni întreprinse de noi. Deducem
de aici consecinţele conduitei umane la nivel individual şi
colectiv, exprimate prin istoria omului de-a lungul timpului şi
dramatismul său nu ar trebui să ne mai mire. În mod paradoxal,
sursa dramei umane constă în statutul omului, de fiinţă
raţională cu posibilităţi opţionale. Optând între Bine şi rău
şi-a scris propria istorie.
Sunt foarte puţini cei care
prin sine sau ajutaţi au reuşit să-şi construiască o istorie
diferită de a majorităţii semenilor. Condiţia de a dirija după
voinţă propria istorie este cunoaşterea. Istoria unui om este în
acelaşi timp dependentă de ce a colectivităţii în care trăieşte
(particularul nu poate supravieţui generalului). De aceea este
nevoie de o cunoaştere extinsă la nivelul întregii comunităţi
umane şi nu numai a câtorva aleşi pentru a se „înregistra”
evoluţie.
Evoluţia lumii vii ca şi a
celei nevii este o realitate, întregul existent aflându-se
într-o perpetuă mişcare şi transformare. De la Darwin ne rămâne
doar ideea de evoluţie, nu şi modalitatea sa exactă de
realizare. Darwin însuşi a prezentat prudent ideea. Şi, din
teoria sa au făcut o dogmă cei care au voit să-şi ia o revanşă
exprimată pătimaş la alternativa creaţionistă a religiei. Ceea
ce a evoluat a fost ideea de lume şi nu lumea ca atare. Atomii
care compun o lume în evoluţie au aceeaşi structură, doar
configuraţia în care sunt aşezaţi diferă. Obiectivul evoluţiei
nu pare a fi totalitatea, ci funcţionalitatea, nu performanţa
părţilor ci finalitatea întregului.
Privind creierul uman ca
ultima verigă cunoscută în lanţul evolutiv, avem impresia că
evoluţia nu a avut alt scop decât perfectarea structurilor
capabile să prelucreze informaţie, de la limitarea formelor
primare la libertatea gândului desprins din materie şi ridicat
la înălţimea spiritului. S-ar părea că „spiritul” îşi sculptează
în materie formele apte să-l exprime, întregul Univers părând ca
un vast experiment al unei Inteligenţe. Privită astfel, evoluţia
mai are încă mulţi paşi de făcut până va ajunge să creeze
structura capabilă să-i înţeleagă esenţa propriei determinări.
Ca informaţie, ca arhetip, omul are vârsta cosmosului pentru că era prezent în logos, în acea „primă undă de lumină”. Creaţia vieţii rămâne un profund mister pentru ştiinţă şi nici ideea creaţionistă a religiei nu este mai plauzibilă. Credem că viaţa se creează şi „sub ochii noştri” (dovadă stă, de exemplu, evoluţia germenilor a diferite boli). Dacă luăm în considerare aserţiunile ştiinţei privind structura materiei şi a legităţilor sale de manifestare obţinem o explicaţie aparent raţională pentru structura lumii fizice dar nu şi pentru apariţia şi manifestarea vieţii.
Nu vom şti niciodată cum
s-au petrecut exact evenimentele prin care a apărut viaţa, ca de
altfel şi Universul. Ipotezele referitoare la aceste începuturi,
rolul necesităţii şi al întâmplării sunt doar imaginaţie,
convenţie. Este adevărat că sunt modele imaginate în baza unor
premise de laborator, a unor experimente autentice, dar
extrapolarea lor în natură nu înseamnă obligatoriu suprapunerea
cu realitatea. Nu vom şti ce este viaţa decât când vom reuşi s-o
creăm în laborator. Şi, am mai spus, acest eveniment nu se va
întâmpla prea curând (poate niciodată). Oricât de suficiente ni
se par raţiunile prin care le explicăm originea.
Este aberant să susţii existenţa lumii plecând de la o singură pereche, este aberant să admiţi că întâmplarea a creat în acelaşi timp doi indivizi de sex diferit dar din aceeaşi specie ca să se poată reproduce, este naiv să reduci viaţa la reacţiile fizico-chimice cunoscute şi este imposibil să explicăm gândirea, inteligenţa, sentimentele plecând de la atomi şi substanţă. De aceea este onest şi de bun simţ să recunoaştem că nu ştim. Nu este o crimă să nu ştim. Crimă este când în numele adevărurilor false sau convenţionale se emit verdicte de condamnare împotriva celor care nu aderă la ele, aşa cum s-a întâmplat şi în istoria noastră recentă.
La oricare dintre legile
cunoscute astăzi în fizică sau chimie am supune atomii
elementelor existente în structura materiei vii, nu rezultă
viaţă. Viaţa pare a fi „ceva” pus în materie, materia fizic
fiind doar vasul în care se toarnă energia vieţii. În acest sens
suntem de părere că viaţa este o formă de energie esenţialmente
informaţională, de o natură consubstanţială sursei originare.
Există o voinţă şi o raţiune
de a fi, de a trăi, în tot ceea ce este viu. Orice germen
parazit se luptă pentru a trăi pe seama gazdei sale, chiar dacă
duce la moartea acesteia. Dintre cei doi „combatanţi” va învinge
cel mai puternic momentului, neexistând milă în natură.
Dar,plecând de la această mică „luptă” este imposibil să nu
sesizăm că, şi aici, totul îşi are rostul său. Voinţa de a trăi
şi interesul global este cel care va răzbate deasupra oricărei
astfel de confruntări… Multe persoane vaccinate vor supravieţui
atentatului unor viruşi dar şi multe vor ceda, inexplicabil.
Noua medicină a adus destul de multe argumente în acest sens (al
cărui studiu concret va demara cam peste o săptămână).
Ajunge pentru azi! Trebuie
să ajung la serviciu…
Dragoste, Recunoştinţă şi Înţelegere (Namaste)!!!
Dorin, Merticaru