STUDIU - Tehnic - Noua Medicină Dacică

Cum
funcționează... "Spiritul" nostru (2)
„Lumea-i toată adunată într-un bob de nisip” este o „zicală” ce poate fi uşor asociată principiului incertitudinii din mecanica cuantică, ce impune o viziune discontinuă a lumii, determinată doar probabilistic, statistic, în timp ce, din teoria relativităţii, rezultă o lume strictă, cu un determinism strict. Mai mult, noile teorii „cuantice” dovedesc destul de clar că, în dimensiunea unui bob de nisip, dar de vid, există tot atâta energie cât în întreg universul material perceput de noi, zonele în care există materie fiind, de fapt, zone cu manifestare minimală a materiei.
Deci, este evidentă
contradicţia dintre cele două teorii. Este momentul în care
intervine teoria lui Bohm, cea a hologramei, concept al unei noi
ordini, implicate, desfăşurate sau nemanifeste. Ar exista o
singură realitate, pe care o denumeşte „ordine înfăşurată” care
s-ar putea imagina asemenea unor picături de cerneală puse în
acelaşi loc pe un rulou care se înfăşoară, fiecare picătură
existând în acelaşi timp, în acelaşi loc. Prin desfăşurare, sau
holomişcare, vom obţine din nou individualitatea.
Deci, în ordinea înfăşurată
nu există decât un continuu spaţiu-timp în care totul se află în
acelaşi timp şi în acelaşi loc. Este un spaţiu pluridimensional
în care sunt conţinute toate potenţialităţile şi toate
informaţiile lumii existente, şi începutul şi sfârşitul, şi
naşterea şi moartea, şi trecutul şi viitorul, şi sus şi jos, şi
dreapta şi stânga, inclusiv cele ale multiversului cu toate
componentele înfăşurate „suplimentare”. Lumea pe care o percepem
nu este altceva decât „ordinea desfăşurată” a „ordinii
înfăşurate”, prin această desfăşurare realitatea devenind
manifestă, dispunându-se distinct, separat, în Spaţiul şi Timpul
prin care simţurile noastre percep o lume a realului. Prezentul
nu este decât viitor ce devine trecut prin păstrarea în memorie.
Aşadar, lumea noastră reală ca ordine desfăşurată este prezentă
într-un singur punct şi într-o singură clipă din ordinea
înfăşurată.
Între lumea nemanifestă,
acauzală şi eternă, şi lumea manifestă, cauzală şi efemeră la
nivel terestru există o relaţie de condiţionare şi suprapunere,
de paralelism şi de strânsă conexiune. Una se află în alta, cea
manifestă şi cea nemanifestă. Fiecare parte este în relaţie cu
întregul şi invers, orice acţiune asupra uneia reflectându-se
asupra celeilalte. Şi Bohm, şi Capra şi mulţi alţi „titani” ai
fizicii cuantice subliniază consecinţele nefaste reflectate în
spirit ale unei viziuni fragmentare a lumii. De aici toată
sciziunea în religie, politică, morală, societate etc. şi, mai
ales, între noi şi chiar în noi.
Pentru a înţelege ceea ce am prezentat mai sus vă voi „face” un fel de exemplu imaginar (diferit de cel cu furnica din una din postările anterioare, care am sesizat că este ceva mai greu de perceput de majoritatea auditoriului şi a cititorilor). Gândiţi-vă/ imaginaţi-vă la faptul că aţi fi „regizorul suprem” al unui film (indiferent de tema acestuia – istoric, biografic, sci-fi, romantic, de comedie, etc.). După cum bine ştim, un film, din punct de vedere fizic, este stocat într-o succesiune de imagini statice (frame-uri, fotografii) prin a căror parcurgere se realizează percepţia noastră de mişcare, de trecere a timpului care, de fapt, este static în fiecare cadru (este doar o simplă fotografie, la propriu, o simplă memorare a ceva static).
Viteza de parcurgere a
cadrelor fixe variază între 24 şi 30 de cadre pe secundă (la
om). De ce? Datorită calităţilor de inerţie optică ale ochiului
nostru, este răspunsul direct. Dar, după cum am detaliat în una
din postările anterioare, un aviator (antrenat, în special pe
avioanele ultrarapide militare), dacă urmăreşte un film cu 24 de
cadre pe secundă el va percepe o fragmentare a imaginilor, mai
concret, va percepe că sunt imagini statice în derulare. De
aceea, pentru astfel de oameni, rularea imaginilor este mai
rapidă, pentru a se percepe mişcarea fluentă. Dar „regizorul
suprem”, delimitat la început, nu poate percepe decât un statism
dispus într-un şir ordonat, ca un fel de bandă de film (aşa cum
sunt, de fapt, filmele reale), indiferent de viteza de derulare
a cadrelor.
Aici, acum, intervine un fapt simplu, cel al numărului de personaje ce joacă (sunt utilizate) în acest film, personaje ce dispun de „liberul arbitru” inviolabil de chiar Dumnezeu însuşi deoarece este vorba chiar de El, cel prezent în fiecare personaj în parte (ca o primă sugestie de consolidare a percepţiei de inviolabilitate). Astfel, în orice personaj apare posibilitatea unei acţiuni diferite faţă de filmul care rulează, un comportament diferit, inviolabil, ce atrage apariţia unui noi film, cu aceleaşi personaje urmărite de cel ce apelează la liberul arbitru, dar cu o altă evoluţie.
Atenţie la faptul că nu este
vorba despre un personaj anume, care are o importanţă anume (nu
există personaje principale/ actori principali ci doar scop
general). Este vorba doar despre un fel de neafectare a
liberului arbitru al celorlalte personaje din acest film
imaginar. Această neafectare, bineînţeles, se face printr-un fel
de negociere a interesului general, al neafectării liberului
arbitru decât prin acceptare şi cumulare pe sensul interesului
general. Numai aşa se poate vedea dacă ceea ce ştii se aplică
(apropos de o altă idee din postările anterioare).
Astfel, de la un cadru anume, va apare un film ce pleacă din filmul iniţial, fără a-l finaliza sau a-i schimba forma iniţială în care va „merge mai departe”. Va fi doar un film ce va avea un nou conţinut, o nouă alternativă, fără a fi un nou film ci o alternativă diferită. Deci, la acest moment al exemplului nostru imaginar, vom avea de a face cu două filme (înfăşurate, în acelaşi timp şi spaţiu), care pot fi considerate asemenea a două universuri paralele fără a fi aşa ceva deoarece este vorba despre acelaşi univers. Vă reamintesc să nu uitaţi de principiul holografic care ne spune că, în fiecare punct al universului nostru se regăseşte întregul univers (inclusiv dacă luăm în considerare multiversul).
Aşadar nu este vorba despre
un nou univers, nici măcar despre o nouă dimensiune, fiind, de
fapt, acelaşi univers sub altă manifestare, clădit pe aceleaşi
elemente statice dar cu altă dispunere, ce se autocondiţionează
reciproc în fiecare manifestare. O alternativă înfăşurată cu
prima în acelaşi timp şi spaţiu, atât doar, indiferent de
numărul de filme ce există. O alternativă vie prin mişcarea a
ceva ce trece, percepe mişcarea cadrelor respective, indiferent
dacă sunt cele noi sau cele vechi. De exemplu, o hologramă din
lumea noastră (reală, perceptibilă), realizată pe sticlă sau
altceva, dacă este spartă, în fiecare ciob din ea va reţine
întreaga imagine a hologramei iniţiale fiind parte, de fapt, din
acelaşi univers (din aceeaşi bucată de sticlă iniţială, care a
fost spartă) – atenţie, este vorba despre o hologramă reală şi
nu despre o componentă imaginară a exemplului meu. Aşa apare
ordinea înfăşurată, autocondiţionată, sub care funcţionează
universul nostru.
Fără a uita de acel ceva care percepe mişcarea statismului manifest şi înfăşurat, care nu este altceva decât fiecare bucăţică de Dumnezeu în parte, denumită de noi spirit sau suflet, ajungem acum la ceea ce percepem noi, cică real, palpabil, prin trecerea prin cadrele (statice) ce formează filmul, viaţa noastră (derulată). Ea este asemenea unui impuls ce ne permite mişcarea prin cadrele unui film sau a tuturor celorlalte filme care rezultă din alegerile noastre. Dacă vă amintiţi din mecanica clasică, impulsul este acea energie dată unui „obiect” ce se va transforma în mişcare, o energie potenţială ce se va „disipa” prin energie cinetică până la anulare, în funcţie de „incidentele consumatoare de energie de pe parcurs”.
Atât „dimensiunea” impulsului cât şi consumul de energie (eforturi concrete sau în van) ce apare pe parcursul trecerii prin aceste cadre fixe determină durata de parcurgere, durata de viaţă aşa cum o percepem noi. Spiritul percepe, la acest „final”, doar o trecere dintr-un film, când este finalizată participarea unui personaj la acel film, în alt film, în alt personaj (deoarece trecerea în alt film în acelaşi personaj nu este compatibilă deoarece „cunoaşterea” de care dispune personajul, nu uitaţi, acelaşi, din alt film este diferită de cea a exemplului nostru, plus că se încalcă „propriul liber arbitru”). Imposibilitatea noastră de a rămâne în acelaşi film este dată tocmai de esenţa eternităţii şi a aplicabilităţii cunoştinţelor câmpului general.
Nu putem trăi, de exemplu,
în vremurile noastre, 200 de ani (sau orice altă sumă de ani)
deoarece, pe lângă faptul că suntem eterni şi dorinţa noastră de
viaţă lungă este absurdă pe lângă eternitate, vom trăi 200 de
ani în alte timpuri, în alte condiţii de manifestare ce se vor
„supune” liberului nostru arbitru (în alt film, în alte filme).
OK, ajunge cu acest exemplu deoarece nu vreau să scriu alte 900
de pagini doar cu acest exemplu. Cine are suflet să înţeleagă va
înţelege şi din atât!
Ca un mic ajutor „suplimentar” vă pot trimite la situl meu (dorinm.ro), la pagina http://dorinm.ro/entert/lucrari/cuprpers.html unde, acum 2-3 ani am început să scriu o carte „multifilm”/ „multivers”. Este vorba despre un fel de cadru iniţial în care vă inseraţi cu parcurgerea „poveştilor” şi, ulterior, funcţie de alegerea Dumneavoastră, povestea ia cu totul altă alternativă (cu totul alta – cine are răbdare să parcurgă toate alternativele va vedea acest lucru). Acolo veţi înţelege suplimentar care este manifestarea ce am descris-o mai sus.
Sau, în viitor, puteţi
descărca jocul (un fel de visual novel ceva mai interactiv) la
care lucrez acum (direct desprins din „cartea” care v-am
indicat-o şi care „rămâne in aer”/ nu se finalizează datorită
acestei treceri la joc), „În jurul lumilor”, care are deja 250
de alternative total diferite, subliniez, total diferite,
funcţie de alegerile pe care le va face fiecare din voi. Dar,
asta în timp… Nu sunt „superman”, sunt şi unul singur, şi
lucrând la atâtea şi atâtea lucruri îmi trebuie ceva timp pentru
finalizare (sperând că voi termina până ce impulsul meu se va
sfârşi şi voi trece în alt film). Să las „reclama personală” şi
să revin la ce doream să postez azi!
Înţelegerea
interdependenţei, a unităţii lumii, a sensului pentru individ
exprimat numai prin totalitate, ar avea cu totul alte consecinţe
pentru viaţa oamenilor, după cum vom detalia mai târziu.
Sigur, s-ar putea naşte o
îndoială. Să ne impunem o altă conduită faţă de semeni numai în
baza unor ipoteze, fie ele şi ştiinţifice?!? Ei bine, mărturii
care confirmă aceeaşi realitate a lumii, văzută în altă
dimensiune a sa, ne vin din mai multe direcţii: trăirile
extatice, despre care ne vorbeşte şi mistica orientală şi cea
creştină, extazul farmaco-chimic în scop de cercetare, despre
care am amintit în postările anterioare, misterele lumii antice
şi, îndeosebi, cele aparţinând Egiptului antic (atât de
preocupat de vieţile viitoare).
Toate aceste surse ne spun
că se percepe o lume continuă, care nu mai apare formată din
obiecte şi fiinţe, ci doar dintr-o energie neîntreruptă care
conectează toate acestea. Timpul pare concentrat pe prezent,
simţul polarităţii dispare, iar spiritul ia act spontan de
totalitate, unicitate, fără ca logica, raţiunea să fie
implicate. Cel ce n-a avut astfel de trăiri (sau nu îşi
aminteşte de ele) nu are „instrumentele” necesare înţelegerii.
Admite sau refuză este singura reacţie posibilă. Este ceea ce
s-a întâmplat de când există lumea.
Astfel de experienţe ne sunt
comunicate de toţi marii iniţiaţi ai lumii. de exemplu, la noi
vorbeşte pe larg (consemnat şi „aprobat”) despre aceste trăiri,
Lucian Blaga. Poate vom găsi vreodată timpul necesar să
pătrundem şi în detaliile acestei realităţi „aperceptive”, care
nu devine „perceptibilă” decât unui număr extrem de redus de
oameni şi numai în împrejurări bine motivate (şi „aprobate”
general, de toate entităţile implicate). Orice forţare din
curiozitate a unor „porţi închise” se poate plăti cu consecinţe
grave. Nu facem teorie, astfel de consecinţe fiind mai des decât
vă imaginaţi întâlnite în practica medicală, mai ales în cea a
noii medicine/ a noii cunoaşteri.
Ajungem, aşadar, la conştiinţa universală, forma supremă a nemanifestului. Karl Pribram foloseşte modelul hologramei pentru înţelegerea funcţionalităţii creierului. Conştiinţa universală a omenirii ar fi forma supremă a lumii implicate şi ar constitui singura cale de ieşire din criza psihologică actuală, plină de crimă, război, sclavie directă sau indirectă şi multe, multe alte orori. În concepţia holologică, conştiinţa cosmică ne apare ca un aspect al holomişcării pe care nu o putem vedea din afara sa, deoarece noi suntem implicaţi în ea. Este un punct de vedere care îl întâlnim şi la gnoza din Princeton.
După Pribram, creierul nu
este decât un complex analizor de frecvenţe. Se ştie de altfel
că, toate informaţiile recepţionate de creier sunt codificate la
nivelul sistemului nervos în frecvenţă/ frecvenţe. Fiecare
neuron ar avea capacitatea de a prelucra un anumit spectru de
frecvenţă, surprinzând o „octavă”. Câmpurile de frecvenţă ale
neuronilor adiacenţi se întrepătrund şi dau rezultatul
reprezentat de „interpretare” (simfonia percepută). Un alt
„element” ce apare aici este reprezentat de transformarea
Fourier care presupune posibilitatea de a analiza în factori de
frecvenţă orice model şi, invers, de a reconstitui un model la
care se cunosc factorii de frecvenţă şi amplitudine. În acelaşi
mod ne putem imagina lumea, ca o codificare şi o decodificare de
modele în frecvenţe spaţiale. O dovadă în acest sens stă chiar
activitatea creierului care „completează” (la propriu) un
fragment, al unei imagini, de exemplu, cu ceea ce are „stocat”
în memorie, rezultând imaginea completă, mai apropiată de
realitate sau mai depărtată, funcţie de ceea ce era stocat.
Aşadar, fizica modernă
desfiinţează hazardul (dezordinea, evoluţia fără „un plan”)? În
virtutea concepţiei holografice asupra lumii, evenimentele
întâmplătoare, ca şi coincidenţele semnificative de care
vorbeşte Jung, devin comprehensibile, obţin un sens, pierzând
statutul de „întâmplător”, deoarece se petrec într-un univers
holografic în care orice parte exprimă întregul şi este
dependentă de acesta. În spatele apariţiilor întâmplătoare se
află „simetrii fundamentale”, legităţi fizice ineluctabile (de
neînlăturat, inevital). Hazardul, ridicat în evoluţie la rang de
Demiurg de către Monod şi neodarwinişti, îşi pierde prin fizica
modernă vechea investitură. Vom observa, de altfel, că bunul
simţ a anticipat, de asemenea, aceste argumente ale fizicii
moderne în modul de a explicat evoluţia biologică.
Din datele de mai sus observăm că fizica modernă aduce în câmpul cunoaşterii elemente complet noi, total diferite de cele ale fizicii clasice. S-ar putea spune însă că, întreaga „suprastructură”, gândirea ştiinţifică actuală aplicată la celelalte domenii ale cunoaşterii (biologie, artă, filozofie, religie, etc) are ca fundament fizica clasică a secolului 19 şi nu pe cea cuantică dezvoltată în secolul 20. OK, din acest motiv atitudinea noastră faţă de biologie, de medicină, de religie, gândirea noastră politică, cu consecinţe în planul trăirii imediate, sunt motivate de o concepţie depăşită de un secol de ştiinţă, de un secol de ascensiune spirituală generală…
Este ciudat cum de aceste
adevăruri extrem de simple, strigător de simple, nu îşi dau
seama decât puţini purtători de cuvânt ai domeniilor menţionate
şi, mai rău, marea majoritate acţionează „din interes” vădit, la
anihilarea, denigrarea, etc. a celor care „poartă noile
cuvinte”. Să ne aşteptăm ca abia în secolul 21 să facem un
fundament ştiinţei din secolul 20 sau „mai lenevim puţin” (de
exemplu, cunoştinţele cuantice nu sunt, încă, subiect de
bacalaureat)?!?
Deci, recapitulând noţiunile impuse de fizica modernă vom „constata” existenţa a două universuri paralele dar cu legităţi diferite: universul atomic condiţionat tridimensional şi cel subatomic condiţional pluridimensional. Aşadar, accesibilitatea simţurilor noastre şi, deci, a raţiunii, este „condiţionată” numai la lumea tridimensională, impunând concluzia unei cunoaşteri incomplete a realităţii: relativitatea Timpului şi Spaţiului, existenţa principiului incertitudinii la nivel atomic, existenţa principiului holografic şi al autoconsistenţei care acţionează la nivelul ultim, fundamental al materiei şi în virtutea cărora, orice parte din univers, neexistând decât în interacţiune cu celelalte, va suferi influenţa tuturor elementelor ce se petrec în întreg.
Oare câte dezastre se vor
mai produce până ce politicienii lumii (pe care noi îi lăsăm
liberi – „Răul nu poate acţiona decât dacă binele nu face nimic”
– sau – „Politicienilor ar trebui să le fie frică de popor şi nu
poporului de politicieni”), ca şi ultimul om, vor înţelege
consecinţele implacabile ale acestor legi?!? Este aşa de greu de
priceput de noi azi ceea ce cu multe mii de ani în urmă se
ştia?!? Despre astfel de lucruri nu se mai scrie nici măcar în
„almanahe” (cine este român va înţelege aluzia)…
În fine, teoreticieni ai
fizicii moderne şi cercetători din domeniul neurofiziologiei (şi
ştiinţele „conexe”) emit ipoteza unei conştiinţe cosmice, văzută
ca un vast câmp informaţional în care suntem cu toţii cuprinşi.
Acesta este drumul parcurs prin ştiinţă de cunoaşterea umană în
ultimul secol, pe care îl considerăm ca o încununare a raţiunii,
un summum al inteligenţei noastre.
Ajunge pentru azi! De mâine,
mai ales că vine „Învierea” Domnului nostru Iisus Hristos, voi
aborda o cunoaştere ce pare să vină dincolo de raţiune, din
vremuri imemoriale, când omul nu avea la dispoziţia sa
instrumentele ştiinţei moderne ci numai mintea şi „simţirea” sa,
„discutând” despre religie şi cunoaştere…
Dragoste, Recunoştinţă şi Înţelegere (Namaste)!!!
Dorin, Merticaru