To Study - Tehnic
- LMS-SFC

"Let's make something!"
"Să facem ceva!"
Google/ Bing Webmasters Tools (1)
Continuăm efortul de a cumula
informațiile ce vor sta la baza efortului nostru în direcția SEO,
cu referire la uneltele pentru webmasteri puse la dispoziție
gratuit de către mai marii furnizori de motoare de căutare,
reprezentați de Google și Microsoft.
Având în vedere structurile de
interfațare diferite (între Google și Bing) precum și faptul că
acestea se modifică în timp sau prin preferințele utilizatorului,
va urma o prezentare a grupelor principale de informații de vor
sta la baza măsurilor SEO ce le veți aborda, funcție de timpul
disponibil, de interese, etc.
Performanța (de căutare)
Este vorba despre un cumul de date
(cu importanță statistică) ce pleacă de la numărul de click-uri de
căutare (către situl web analizat), dând indicații despre
interesul utilizatorilor în ceea ce privește situl web analizat.
Forma generală de prezentare este,
de obicei, sub forma unui grafic pe o anumită perioadă de timp (de
obicei 3 luni), cu sau fără detalii, care pot fi solicitate
ulterior, prin accesarea paginilor sau casetelor de detalii.
Calculul acestui indicator diferă
de la un motor de căutare la altul, funcție de algoritmii de
calcul, indexare, etc și, bineînțeles, diferă clar de datele ce le
furnizează Awstats prin analiza directă a răspusuruilor serverului
de hosting (analiză IP).
De exemplu, în cazul sitului meu
(la data de 30.06.2021), comparația datelor din Google și Bing cu
cele din Awstats îmi indică diferențe majore (Google indică doar
aproximativ 30% din click-urile către site iar Bing nici măcar
5%).
În articolul anterior am subliniat
de ce apar aceste diferențe, deci nu este o problemă ci doar un
reper clar că este de lucru în ceea ce privește compabilitatea cu
cerințele motoarelor de căutare pentru a crește vizibilitatea
sitului meu la nivelul acestora.
Revenind la "Performanță",
următorul indicator este reprezentat de "Total impresii", ce
relevă de căte ori a apărut situl nostru în răspunsurile
motoarelor de căutare (la interogările de căutare ale
utilizatorilor respectivelor motoare de căutare).
De aici se ajunge la posibilitatea
de a calcula un procent al răspunsurilor motoarelor de căutare ce
au dus la un click către situl monitorizat, indicator denumit CTR
Mediu (Average CTR, CTR = ClickThrough Rate).
Procent care va releva "cât la
sută" din cei ce caută ceva pe motorul respectiv de căutare dau
click și ajung la situl nostru (situl analizat).
Urmează un calcul efectuat după
algoritmii motoarelor de căutare în care apare un top mediu de
plasament în răspunsurile la interogările utilizatorilor (Poziție
medie/ Average Position).
În mod cert, toate valorile
parametrilor click-uri, impresii și CTR mediu "maximale" și
minimală, "cât mai 1" în cazul poziției medii.
Pasul 2
De la această adunare de date
statistice ar începe pasul 2 al eforturilor SEO, ceea ce ar fi, cu
adevărat utilizarea de instrumente SEO.
Totul începe tot cu un fel de
parametru statistic, cel legat de performanțele de căutare.
Dorin M - 30 iunie 2021